De nieuwe Toyota Corolla

De Toyota Corolla is ‘s werelds meest verkochte auto. Sinds de eerste generatie 47 jaar geleden (1966) het levenslicht zag, vonden al 40 miljoen Corolla’s een eigenaar. De nieuwe, 11e generatie van de Corolla wordt nu gebouwd in 16 productievestigingen en verkocht in ruim 150 landen overal ter wereld.

Volgens hoofdingenieur Shinichi Yasui is die verwezenlijking te danken aan het feit dat alle opeenvolgende ontwikkelingsteams trouw bleven aan de filosofie uitgestippeld door Tatsuo Hasegawa, de geestelijke vader van de allereerste generatie. Die filosofie bestond erin een auto te ontwikkelen “die mensen overal ter wereld geluk en welzijn bracht”.

Bij elke nieuwe generatie werd de Corolla bedacht met nieuwe concepten en technologieën en doorheen zijn geschiedenis heeft Toyota’s compacte model een sleutelrol gespeeld in de motorisering van Japan en de rest van de wereld.

Vandaag de dag speelt de Corolla echter een bredere rol en om succes te blijven oogsten, moeten de ingenieurs rekening houden met de uiteenlopende en voortdurend veranderende eisen en verwachtingen van regio’s in alle uithoeken van de wereld. Voor de ontwikkeling van de nieuwe Corolla was een diepgaande analyse van de klantenfeedback dan ook cruciaal. Die analyse is trouwens een sleutelonderdeel van Toyota’s standaardproces.

De constructeur bouwde daarom voort op de filosofie achter de creatie van de eerste Corolla-generatie, een wagen van superieure kwaliteit met een toonaangevende duurzaamheid en betrouwbaarheid die de verwachtingen van klanten overal ter wereld vervulde. Vandaag streven de ingenieurs ernaar om de verwachtingen op alle belangrijke gebieden te overtreffen op basis van klantenfeedback.

Het resultaat is de nieuwe, 11e Corolla-generatie, een waardige erfgenaam van 47 jaar Corolla-DNA en tegelijk gecreëerd om te voldoen aan een brede waaier wereldwijde klantenbehoeften. Zo kan hij bogen op een geavanceerd, meer bijdetijds design, een grotere interieurruimte, meer comfort, functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid, een ongeëvenaarde zuinigheid, een verbeterd rijgedrag en geoptimaliseerde veiligheidsvoorzieningen.

Bovenal bouwt de nieuwe Corolla voort op de legendarische kwaliteit, duurzaamheid en betrouwbaarheid met een hoger kwaliteitsniveau voor elk aspect van zijn design en technologie, terwijl hij nog steeds in al zijn markten heel wat waar voor zijn geld biedt.

Hieronder vindt u het volledige persdossier, de technische specificaties, de uitrustingsniveaus en de prijzen van de nieuwe Toyota Corolla.