DE NIEUWE TOYOTA RAV4 HYBRID BLACK EDITION

•    Nieuwe RAV4 special edition met krachtige monochrome afwerking aan binnen- en buitenkant
•    Midnight Black carrosserie met bijpassende zwarte voorgrille, ondergrille en bumpers, zijspiegelbehuizingen, carterbeschermingsplaat, sierbeslag achteraan en spoiler
•    19-inch glanzende lichtmetalen wielen
•    Hoogwaardige, zwarte, synthetisch lederen stoelbekleding met grijze stiksels
•    Beschikbaar vanaf oktober 2020

Zoals de naam al zegt, komt de nieuwe RAV4 Hybrid Black Edition een krachtige, éénkleurige uitvoering waardoor de middelgrote SUV van Toyota in het oog springt.

De diepe Midnight Black lakafwerking doet de hoeken en facetten van de carrosserie fel contrasteren en dit effect wordt nog versterkt door het gebruik van bijpassende zwarte stijlelementen over de hele auto. De voor- en ondergrille, de onderste bumpers, de zijspiegelbehuizingen, de carterbeschermingsplaten, het sierbeslag achteraan en de spoiler zijn allemaal zwart, terwijl de 19-inch lichtmetalen wielen ook een glanzend zwarte afwerking hebben. Zelfs de intelligente Clearance Sonars zijn zwart gelakt, waardoor het volledig zwarte uiterlijk alleen wordt onderbroken door het chromen Toyota-embleem in het midden van de voorkant van de auto.

In het interieur zijn de stoelen bekleed met hoogwaardig zwart synthetisch leder met grijze stiksels. Dit combineert met de zwarte dakhemelbekleding en interieurbekleding (deel van de gewone RAV4 Style-afwerking) om een opvallende interieursfeer te creëren.

De standaard en optionele uitrusting komt overeen met de huidige RAV4 Style-afwerking, met o.a. Intelligente parkeersensoren, een 360-graden camera, digitale achteruitkijkspiegel, een JBL Premium Audiosysteem met negen luidsprekers met DAB en draadloze telefoonlader. Toyota Safety Sense en smartphone-integratie via Apple CarPlay en Android Auto zijn beide standaard voorzien.

De nieuwe RAV4 Hybrid Black Edition kan (nu) worden besteld bij de Toyota-verdeler voor levering aan de klant vanaf oktober 2020.

Stephan LESUISSE Press Events Manager, TOYOTA BELGIUM