Dit is kwaliteit: 15 Toyota’s in top 10 plaatsen in laatste TÜV betrouwbaarheidsrapport

Toyota is voor de vierde jaar op rij het meest succesvolle merk in het TÜV rapport. In de laatste editie van het rapport dat zonet gepubliceerd werd door de Duitse marktleider in technische controles, staan er niet minder dan 15 Toyota’s in de top 10. De Prius staat zelfs op de eerste plaats in de categorieën voor auto’s tussen de vier en vijf jaar oud en tussen de zes en zeven jaar oud.

• Toyota: het meest succesvolle merk in het TÜV rapport 2014
  • Toyota Prius : de hybride pionier winnaar in twee klassen
  • Lange termijn betrouwbaarheid bevestigd door een sterke prestatie in de categorieën voor oudere voertuigen

De Toyota Prius had het minst aantal defecten in de categorie van vier tot vijf jaar oud en behaalde dit jaar ook de eerste plaats in de categorie voor zes tot zeven jaar oude voertuigen. De uitstekende prestatie van de Prius benadrukt opnieuw de hoge betrouwbaarheid van Toyota voertuigen in het algemeen en de hybride technologie in het bijzonder. Toyota voertuigen weerstaan zeer goed aan de tand des tijds en domineren in de categorieën voor voertuigen ouder dan vijf jaar.

Categorie twee tot drie jaar oude voertuigen:

#3 Toyota iQ, #9 Toyota Avensis

Categorie vier tot vijf jaar oude voertuigen:

#1 Toyota Prius, #8 Toyota Auris

Categorie zes tot zeven jaar oude voertuigen:

#1 Toyota Prius, #6 Toyota Corolla Verso, #7 Toyota RAV4,  #9 Toyota Yaris

Categorie acht tot negen jaar oude voertuigen:

#2 Toyota Corolla Verso, #3 Toyota RAV4, #5 Toyota Avensis,  #8 Toyota Corolla

Categorie tien tot elf jaar oude voertuigen:

#2 Toyota RAV4, #3 Toyota Corolla,  #4 Toyota Yaris

Toyota staat al een aantal jaar aan de leiding in de TÜV rapporten. Deze nieuwe uitstekende prestatie is een extra bewijs van de betrouwbaarheid op lange termijn van Toyota wagens.

Het jaarlijkse TÜV rapport, dat zo’n veertig jaar geleden voor het eerst gepubliceerd werd, is uitgegroeid tot een handige gids voor consumenten omdat het hen toont welke voertuigen kwaliteitsvol zijn op langere termijn.

Het merendeel van de technische controles in Duitsland wordt uitgevoerd door de verschillende filialen van de TÜV organisatie. Het TÜV rapport 2014 is gebaseerd op de controle van ongeveer 8 miljoen voertuigen tussen juli 2012 en juni 2013.

Hieronder kunt u een korte samenvatting van het TÜV rapport downloaden.