EEN NIEUW TIJDPERK VOOR DE PICK-UP EN TOCH EEN HILUX IN HART EN NIEREN

•  Al bijna 50 jaar dominant aanwezig in de wereldwijde pick-upmarkt

•  Cumulatieve wereldwijde verkoop van meer dan 18 miljoen exemplaren

•  Meest verkochte pick-up in Europa

De legendarische Toyota Hilux, die in 1968 werd gelanceerd en een jaar later naar Europa kwam, is al bijna vijftig jaar lang een dominante speler in het wereldwijde pick-upsegment.

Tot op vandaag werden er van ’s werelds favoriete pick-up meer dan 18 miljoen stuks verkocht. In Europa bracht Toyota in 2015 ongeveer 34.000 exemplaren van de Hilux aan de man. Dat is goed voor marktaandeel van 23,1 % en kroont de Hilux tot de meest verkochte pick-up van Europa.

De onstopbare Hilux, die bekend staat om zijn kwaliteit, duurzaamheid en betrouwbaarheid, blijft verbazen door de Noordpool, de IJslandse vulkanen en Antarctica te veroveren en behaalde ook diverse podiumplaatsen in de Dakar Rally.

De nieuwe, achtste generatie van de Hilux wordt verkrijgbaar als Single Cab, Extra Cab met vier plaatsen en Double Cab met vijf plaatsen. Hij bouwt voort op zijn legendarische reputatie en onovertroffen kwaliteit, duurzaamheid en betrouwbaarheid en geeft een nieuwe definitie aan robuustheid voor zakelijke gebruikers dankzij zijn nieuwe, sterkere ladderchassis, zijn verstevigde laadbak en zijn verbeterde terreincapaciteiten en sleepvermogen.

Tegelijk speelt de nieuwe Hilux met zijn nieuwe, eigentijdse design, zijn hogere comfort- en veiligheidsniveau en zijn geavanceerde uitrusting in op de groeiende vraag naar pick-ups voor vrijetijdsgebruik door hem stijlvoller en stressvrijer te maken dan ooit tevoren.

Om te voldoen aan alle vereisten voor zowel duurzame werkpaarden als stijlvolle, comfortabele 4x4-vrijetijdswagens onderging de nieuwe Hilux ingrijpende verbeteringen op zes belangrijke vlakken:

Design – De robuustheid en duurzaamheid van een werkpaard gecombineerd met een nooit gezien raffinement en een look waar zelfs businessgebruikers trots op kunnen zijn.

Comfort – Een ruimer en comfortabeler interieur dat de functionaliteit van een SUV combineert met de NVH-waarden van een personenwagen.

Veiligheid – Een ultrasterke, impactabsorberende koetswerkstructuur, Toyota Safety Sense met PCS met voetgangersdetectie, LDA en RSA en een complete remsturing met ABS, EBD, VSC en TSC (Trailer Sway Control).

Kwaliteit/duurzaamheid/betrouwbaarheid – Een nieuw en sterker ladderframe, een verstevigde laadbakstructuur en een actieve tractiecontrole (A-TRC), afdaalhulp voor hellingen (DAC) en vertrekhulp voor hellingen (HAC) geven hem de terreinkwaliteiten van de Land Cruiser.

De capaciteiten van een bedrijfsvoertuig – Een bredere, sterkere en praktischere laadbak en een hoger sleepvermogen tot 3,5 ton.

Totale gebruikskost – Nieuwe 2.4 D-4D-motor met toonaangevende verbruikscijfers.

Robuuster, sterker en terreinvaardiger dan ooit tevoren: de volledig nieuwe Toyota blijft een Hilux in hart en nieren. Toch wijdt hij ook een nieuw tijdperk in voor de pick-up met genoeg stijl, comfort, veiligheid en geavanceerde technologie om zelfs de meest veeleisende vrijetijdsgebruikers te verleiden.

De volledig nieuwe Toyota Hilux voldoet aan de meest uiteenlopende eisen van het grootste publiek ooit en mikt op een Europese verkoop van meer dan 40.000 stuks per jaar.