Een nieuwe, extra performante Yaris

Op het komende internationale autosalon van Genève (9 tot 19 maart 2017) onthult Toyota een nieuwe, uiterst performante uitvoering van de nieuwe Yaris. De nieuwe sportversie wordt voorgesteld naast het nieuwe WRC-model dat op 19 januari debuteert in de Monte Carlo Rally en illustreert het dynamisme van het Yaris-gamma.

Hij werd afgeleid van de driedeursvariant en uitgerust met een ruim 210 DIN pk sterke motor. Daarmee dicht deze uiterst performante afgeleide de kloof tussen de WRC-versie en de seriemodellen.

Tegelijk ondergaat het volledige Yaris-gamma vergelijkbare stijlaanpassingen, met een nieuwe voorkant, een hertekende achterkant en een gemoderniseerd interieur.

Behalve deze esthetische wijzigingen werden ook diverse technische ingrepen doorgevoerd om het globale comfort en rijgedrag van de auto te verbeteren.

Die frissen het volledige Yaris-gamma op en maken de Yaris Hybrid nog krachtiger. Die laatste vormt nog steeds een uniek aanbod in het B-segment en neemt meer dan 40 procent van de volledige Yaris-verkoop in Europa voor zijn rekening.