ICHIBAN 2020 – BESTE TOYOTA-DEALERS BELOOND VOOR HUN INSPANNINGEN VOOR KLANTENTEVREDENHEID

ICHIBAN 2020 – BESTE TOYOTA-DEALERS BELOOND VOOR HUN INSPANNINGEN VOOR KLANTENTEVREDENHEID

 

•    45 winnende dealers uit heel Europa komen digitaal samen om hun prestaties te vieren
•    Ichiban 2020 allereerste digitale uitreiking van de Ichiban Awards
•    Toyota Pieters uit Stekene opnieuw Belgische laureaat

Ichiban betekent in het Japans ‘Nummer Eén’. De Toyota Ichiban Award is voorbehouden voor de Europese Toyota-dealers die tot de besten behoren op het vlak van klantentevredenheid.

Elk jaar strijden ruim 2.500 Europese Toyota-dealers voor de eer om te worden uitgekozen als een van de 45 jaarlijkse Ichiban-winnaars, een beloning voor hun unieke aanpak en inzet om telkens de klant voorop te stellen, bij alles wat ze doen. Door de coronacrisis werd de uitreikingsceremonie volledig digitaal georganiseerd, waarbij Toyota’s beste dealers online inlogden bij het hoofdkantoor van Toyota Motor Europe in Brussel.

“Onze ceremonie is dit jaar volledig online verlopen, het doel blijft hetzelfde, namelijk een erkenning van jullie verwezenlijkingen als winnaars van de Toyota 2020 Ichiban Award.”  Matt Harrison, Executive Vice President van Toyota Motor Europe

Didier Gambart, Vice President Sales, Marketing & Customer Experience, beklemtoonde ook het belang van het menselijke aspect bij alles wat er in ons dealernetwerk gebeurt: “Wij werken voor en met mensen. De menselijke factor in de manier waarop onze dealers omgaan met klanten kan onmogelijk door anderen worden gekopieerd en staat garant voor onvergetelijke ervaringen voor onze klanten.” 

Tijdens de ceremonie kregen de winnende retailers een exclusieve en bevoorrechte toelichting bij de activiteiten van de afdeling Toyota Research & Development, nog aangevuld met uitleg over de technologische trends voor de toekomst. “Wij bij R&D leveren elke dag het beste van onszelf om geweldige producten af te leveren. Maar het zijn uiteindelijk jullie, onze dealers, die via een uitstekende klantenservice de directe waarde ervan tot bij onze klanten brengen.”  Gerald Killman, Vice President R&D

Bij het slot van de uitreikingsceremonie bedankte Dr. Johan van Zyl, President & CEO van Toyota Motor Europe, alle verzamelde dealers voor hun verwezenlijkingen en beklemtoonde hij het belang van goed luisteren naar wat de klant ons wil vertellen, om zo iedereen met een band met het merk Toyota een bijzondere ervaring te bieden.

TOYOTA PIETERS BELGISCHE LAUREAAT

Belgische laureaat van de Ichiban klantentevredenheid werd voor de tweede keer Toyota Pieters uit Stekene

“Het is de inzet van het voltallige Toyota Pieters Team dat ervoor gezorgd heeft deze klantentevredenheidsprijs opnieuw mogen winnen. We zetten ons elke dag 100% in voor de tevredenheid van iedere klant. Customer First “De klant eerst” zit sterk verweven in het Toyota DNA. De glimlach van de klant is een motivatie voor het voltallige team om het bij volgend bezoek nog beter te doen.”, aldus een trotse zaakvoerder Kris Pieters toen hij uit handen van Michael Roosen, Managing Director van Toyota Belgium, de Ichiban-trofee overhandigd kreeg. 
 

 

Contacteer ons
Stephan LESUISSE Press Events Manager, TOYOTA BELGIUM
Stephan LESUISSE Press Events Manager, TOYOTA BELGIUM
Over Toyota Belgium NV/SA