LeasePlan en Media Markt zetten het autosalon in met een knalaanbod voor particulieren

LeasePlan zet voor de tweede keer op korte tijd een actie op poten in samenwerking met Media Markt, waarbij particulieren een wagen kunnen leasen. Deze keer loopt de actie van 8 t.e.m. 24 januari en worden er twee modellen aangeboden. De Toyota Aygo kan je leasen vanaf 179 euro per maand, terwijl je het grotere broertje, de Toyota Auris, kan leasen vanaf 279 euro per maand.

In oktober lanceerde LeasePlan een eerste aanbod voor particulieren in samenwerking met Media Markt, waar de wagen bezichtigd kon worden en waar men zich ook meteen kon inschrijven voor het project. Nu, drie maanden later, vernieuwen LeasePlan en Media Markt hun samenwerking. Dit maal wordt er samengewerkt met Toyota. Aan de hand van de analyse van de inschrijvingen van oktober werd nu gekozen om twee modellen te betrekken bij de actie, een kleiner stadsmodel en een gezinswagen. De Toyota Aygo kan men als particulier leasen vanaf 179 euro per maand, terwijl de Toyota Auris geleased kan worden vanaf 279 euro per maand.

“Dit succesvolle en innoverende lease concept past volledig bij de cultuur van Media Markt, de aanbieding is onklopbaar! De professionele samenwerking met LeasePlan maakt het een succes omdat we de sterke punten van twee marktleiders bundelen. Het is een formule die we graag herhalen, want de consument is zeer enthousiast”, aldus Stefan De Prycker, Country Managing Director bij Media Markt Belux.

10 000 kilometer per jaar meest populaire formule*
Bij de vorige actie, in oktober, kon men kiezen uit drie formules: 10 000, 20 000 of 30 000 kilometer per jaar. Uit de aanmeldingen bleek dat 10 000 kilometer per jaar veruit de meest populaire formule is. 48% van de bestuurders koos hiervoor, terwijl 42% een contract aanging voor 20 000 kilometer per jaar, wat wil zeggen dat slechts 10% voor de 30 000 kilometer-formule koos.

61% van de bestuurders die een contract aangingen waren mannen en de gemiddelde leeftijd van de personen die bij LeasePlan een Private Lease contract ondertekende is 40 jaar oud.

LeasePlan merkt dat de meeste bestuurders die in oktober een contract tekenden afkomstig waren van de provincie Antwerpen (21,3%). De verdeling Vlaanderen – Brussel – Wallonië onder de bestuurders komt overeen met 68.9% - 7.9% - 23.2%.

Nieuw aanbod met Toyota
De week van 8 t.e.m. 24 januari zal LeasePlan dus voor de tweede maal een Private Lease aanbod lanceren met twee modellen van Toyota. Deze actie wordt dan ook ondersteund door het Toyota netwerk van deelnemende verdelers wat betreft aflevering en onderhoud. In de prijs die bovenaan vermeld staat zitten volgende diensten en/of producten inbegrepen:

• 3 jaar rijden met een nieuwe wagen

• Burgerlijke aansprakelijkheid, risicobehoud en rechtsbijstand

• Onderhoud en technische herstellingen

• Banden (onbeperkt)

• Europese pechverhelping met 5 dagen vervangwagen bij pech onderweg

• Bijstand 24 uur op 24, 7 dagen op 7

• Verkeersbelasting en BTW

• Financiering en intresten

Het enige dat de bestuurders dus voor eigen rekening hoeven te nemen is het brandstofverbruik, verkeersboetes, winterbanden indien gewenst en vervangend vervoer bij herstelling of onderhoud.

Tijdens deze actieperiode kan de bestuurder ook kiezen voor vier kilometerformules ipv drie:

• 1 – 7 500 km/jaar

• 7 500 – 15 000 km/jaar

• 15 000 – 22 500 km/jaar

• 22 500 – 30 000 km/jaar

“Wegens groot succes van onze eerste private lease actie in oktober, hebben we besloten de actie te herhalen tijdens het Autosalon. We willen wel vernieuwend blijven en tegelijkertijd ook luisteren naar de noden en wensen van onze potentiële klanten. Aan de hand van de feedback die we in oktober kregen hebben we dus nu besloten om twee modellen aan te bieden en meerdere opties qua kilometers voor te leggen”, besluit Johan Portier, Commercieel Directeur bij LeasePlan Belgium.

Beide wagens zijn te bezichtigen van 13 t.e.m. 19 januari in iedere Media Markt vestiging in België en op mediamarkt.be. Op leaseplan.be/privatelease zal het aanbod beschikbaar zijn van vrijdag 8 januari t.e.m. zondag 24 januari.

Toyota is verheugd dat Leaseplan en Mediamarkt ons heeft gekozen als partner. Dat de Aygo en Auris gekozen werden als vertegenwoordigers van het A en C segment toont de competitiviteit van onze modellen.

De voorgestelde Aygo in dit voorstel is een Aygo 5-deurs 1.0 met 69pk. Buiten zijn frisse design, onderscheid de Aygo zich door zijn uitrusting die veiligheid en comfort niet uit de weg gaan, zeker niet voor een wagen uit dit segment:

ABS – EBD – BA

6 airbags

VSC

HAC (Hill-Start Assist Control)

Stuurbekrachtiging

Radio MP3 met USB en Bluetooth aansluiting

Elektrische ruiten vooraan en centrale vergrendeling met afstandsbediening

Elektrische en verwarmde buitenspiegels

En zelfs manuele airconditioning!

Wat betreft de Auris, hier gaat het over een 5-deurs, 1.3 benzine, 99pk. De Auris profiteert bovendien van een facelift sinds juni. Hier ook staat de rijke uitrusting in de kijker waarbij speciale vermelding voor:

- automatische airconditioning

- aluminium velgen

- USB en Bluetooth aansluiting

- ABS – EBD – VSC – Traction Control – Hill Start Assist Control

- 7 airbags

Niemand die er nog aan twijfelt dat over dit aantrekkelijke aanbod gesproken zal worden

www.mediamarkt.be

www.leaseplan.be/privatelease

www.toyota.be

*De cijfers uit te analyse zijn gebaseerd op de verkoopsresultaten van de Private Lease actie in oktober 2015.

Stephan Lesuisse Toyota Belgium