Newsweek roept Toyota uit tot ‘s Werelds Groenste Autoconstructeur

Newsweek heeft Toyota eens te meer uitgeroepen tot een van ‘s werelds groenste ondernemingen, goed voor een plaats bij de beste 5 procent ter wereld. Ook kreeg de constructeur de titel van ‘Best in Industry Global’ als de beste onderneming in de categorie ‘Auto’s’. Toyota eindigde op de zestiende plaats van de 500 Groenste Bedrijven ter wereld en op de eerste plaats in de autocategorie.

Deze onderscheiding bekroont Toyota voor zijn verwezenlijkingen op het vlak van duurzaamheid en zijn milieuvriendelijke hybride- en brandstofcelwagens. Ze plaatst de constructeur voor gerespecteerde ondernemingen zoals Apple, Starbucks en Nike. De score van Toyota ligt nog hoger dan in het verleden en weerspiegelt het voortdurende engagement van de constructeur op het vlak van duurzame initiatieven.

“Al sinds de beginjaren van Toyota staat het milieu centraal in alles wat we doen”, aldus Dr. Johan van Zyl, directeur en CEO van Toyota Motor Europe. “De lancering van onze ‘Environmental Challenge 2050’ in 2015 bevestigde de kerngebieden waarvoor we onze milieu-impact willen beperken doorheen de volledige levenscyclus van onze producten. Deze erkenning van Newsweek bewijst dat onze duurzaamheidsstrategie zijn vruchten afwerpt.

De jaarlijkse Newsweek Green Rankings evalueren de milieuprestaties van ‘s werelds grootste ondernemingen aan de hand van acht criteria. In samenwerking met Corporate Knights en HIP Investor vergelijkt Newsweek ondernemingen met hun sectorgenoten inzake criteria zoals energie, waterverbruik en afvalproductie.

De volledige lijst van de ‘Newsweek Green Rankings’ is nu beschikbaar op de website van Newsweek

Toyota is één van de grootste autofabrikanten ter wereld met merken als Toyota en Lexus. Toyota wil de CO²-uistoot van de verkochte auto’s verminderen met 90% tegen 2050 en is marktleider in hybride wagens. In 1997 introduceerde Toyota de eerste hybride wagen voor verkoop op grote schaal, de Prius. Vandaag biedt Toyota een volledig gamma hybride wagens aan, vanaf de Yaris over de Auris tot de RAV4. In België zijn bijna 50% van alle verkochte wagens bij Toyota hybride. In 2015 bracht Toyota de Mirai op de markt, een wagen op waterstof.