NIEUWE HILUX: SLAGVAARDIGER EN STIJLVOLLER

NIEUWE HILUX: SLAGVAARDIGER EN STIJLVOLLER

 

•    Opvallend nieuw ontwerp voor meer prestige en road presence
•    Nieuwe 2.8-liter aandrijflijn met verbeterde prestaties op verharde en onverharde wegen
•    Verbeterde boordinstrumenten en multimediatechnologie
•    Invincible-uitvoering als topmodel voor dubbel of vrijetijdsgebruik


De nieuwe Hilux combineert een opvallend nieuw ontwerp, een aanvullende, krachtige 2.8-liter aandrijflijn en verbeterde prestaties op verharde en onverharde wegen met meer comfort, een vernieuwde uitrusting en een groter aantal uitvoeringen gericht op de groeiende Europese markten voor dubbel en vrijetijdsgebruik.

Het topmodel is de nieuwe Invincible-uitvoering, die een aparte styling en premium uitrustingsniveaus biedt zonder concessies te doen aan de sterkte, robuustheid en legendarische kwaliteit, duurzaamheid en betrouwbaarheid die van de Hilux ’s werelds favoriete pick-up hebben gemaakt. 
Sinds zijn introductie in 1968 heeft de onstuitbare Hilux de Noordpool, IJslandse vulkanen en Antarctica bedwongen en de Dakar Rally gewonnen (in 2019) en daarmee keer op keer zijn onoverwinnelijkheid bewezen. 
Het laadvermogen van 1 ton en trekvermogen van 3,5 ton van de Hilux is nu uitgebreid naar alle vierwielaangedreven carrosserievormen (enkele, extra en dubbele cabine).

Ontwerp en boordtechnologie

De voorkant van de nieuwe Hilux is volledig opnieuw ontworpen met een nieuwe, stoere en krachtige driedimensionale grille en voorbumper, die de road presence en het markante postuur van de pick-up aanzienlijk vergroten en zijn sterke, robuuste en onbevreesde karakter benadrukken.

De opvallende nieuwe exterieurstyling wordt verder versterkt door nieuwe LED-koplampen en -achterlichten, nieuwe zwarte, gepolijste 18-inch lichtmetalen velgen en de toevoeging van één nieuwe exterieurkleur: Oxide Bronze metallic.

In het vernieuwde interieur bevinden zich een nieuwe combimeter voor de bestuurder en een nieuw, in de middenconsole gemonteerd 8-inch infotainmentscherm, dat met mechanische druk- en draaiknoppen werkt voor een betere bediening onder alle rijomstandigheden. Het verbeterde multimediasysteem, waarvan de software en het scherm sneller reageren, omvat zowel Apple CarPlay® als Android Auto™ voor smartphone-integratie.

De uitgebreide uitrusting omvat Smart Entry met startfunctie, satellietnavigatie, automatische airconditioning, parkeersensoren voor en achter, en een JBL Premium Sound-systeem met negen luidsprekers, een 8-kanaals versterker van 800 W en CLARi-Fi-technologie.

De exclusiviteit van de nieuwe Hilux wordt versterkt door een groot aantal accessoires waarmee klanten hun auto verder aan hun eigen werk- of vrijetijdseisen kunnen aanpassen. Hiertoe behoren een sports-bar van kunsthars, een elektrische roll-cover van aluminium, achterklepvergrendeling, een hard-top en een 12-volts stopcontact in de laadvloer.

Aandrijflijnen

De beschikbare aandrijflijnen van de nieuwe Hilux zijn uitgebreid met een nieuwe, krachtigere 2.8-liter dieselmotor met 204 DIN-pk*, waarmee de pick-up van Toyota uiterst concurrerende prestaties neerzet in zijn segment. 

Deze nieuwe motor, die een koppel van 500 Nm* genereert, laat de Hilux in slechts 10,0 seconden* van 0-100 km/h accelereren (2,8 seconden sneller dan de bestaande 2.4-liter motor) en heeft een gemiddeld brandstofverbruik van 7,8 l/100 km* en een CO2-uitstoot van 204 g/km*.

De nieuwe 2.8-liter aandrijflijn is gericht op de meest veeleisende klanten, die de Hilux willen inzetten voor dubbel of vrijetijdsgebruik. De motor is leverbaar in de carrosserievormen met extra en dubbele cabine, waarbij een zestraps automatische transmissie wordt gecombineerd met vierwielaandrijving.

Rijdynamiek

Voor de nieuwe Hilux hadden de ingenieurs zich als doel gesteld om het wegcomfort te verbeteren met behoud van de legendarische terreincapaciteiten. Om extreme terreinomstandigheden aan te kunnen, is de Hilux als een van de weinige terreinwagens trouw gebleven aan de body-on-frame constructie, die beter en langduriger bestand is tegen torsiekrachten.

Het comfort en rijgedrag van de nieuwe Hilux zijn vooruitgegaan door verbeteringen in de ophanging en stuurbekrachtiging. De anders afgestelde schokdempers voor en achter, verbeterde bladveren en nieuwe bussen komen de ophanging ten goede. De Hilux rijdt daardoor soepeler, terwijl het effect van hobbels en kuilen wordt verminderd.

De toch al weergaloze terreinprestaties van de Hilux zijn verder verbeterd door een nieuwe elektronische functie die het effect van een mechanisch sperdifferentieel nabootst (op modellen met tweewielaandrijving), een verlaging van het stationaire toerental van 850 naar 680 tpm, een anders reagerend gaspedaal voor meer controle door de bestuurder, een vernieuwd VSC-systeem en een nieuwe stuurhoekmonitor. 

Invincible-uitvoering

Het topmodel van de nieuwe Hilux-serie, de Invincible-uitvoering, is leverbaar met extra of dubbele cabine en is bestemd voor dubbel of vrijetijdsgebruik door mensen die alle gemakken en diverse mogelijkheden van een pick-up willen combineren met een avontuurlijkere, verfijndere styling en de hoogste uitrustingsniveaus.

De exterieurstyling van de Invincible kenmerkt zich door exclusieve details, waaronder een speciaal ontworpen grille en voorbumper, carterbeschermingsplaat, spatschermverbreder, deurgreep, wielen en achterklep.
In het interieur van de Invincible zijn de specificaties van de High-range uitgebreid met een exclusieve combimeter voor de bestuurder, zwart metallic en zwart chromen bekledingsaccenten en zelfs een exclusief Smart Entry-systeem. De uitvoering met dubbele cabine is extra aantrekkelijk dankzij lichtblauwe verlichting in de bekleding van de voor- en achterportieren en stoelen met tweekleurig geperforeerd leder.

De verkoop van de nieuwe Hilux begint dit jaar in juli in Oost-Europa en in oktober in West-Europa. Vraag uw lokale PR-manager naar de precieze details.

*NEDC-cyclus, in afwachting van definitieve homologatie.
 

Over Toyota Belgium NV/SA