Nieuwe Yaris met meer stijl en inhoud

Nieuwe Yaris met meer stijl en inhoud

De Toyota Yaris wordt uitvoerig vernieuwd tijdens de zomer van 2014. Een nieuw design, een verbeterd interieur en herwerkte rijeigenschappen moeten het model opnieuw plaatsen tussen de beste spelers binnen het uiterst competitieve B-segment.

De Yaris volgt het voorbeeld van de nieuwe AYGO, en trekt aandacht met zijn opvallende looks.

Het uiterlijk bouwt verder op de ‘Under Priority’ en ‘Keen Look’ designtaal van Toyota en bevat een X-vormige voorpartij met het Toyota-logo als centraal punt die de boven- en ondergrille van elkaar scheidt.

Achteraan werden de lichtblokken herwerkt die voortaan LED-technologie bevatten. Het algemene solide karakter wordt extra onderstreept door de toevoeging van een diffuser in de achterbumper en een nieuw vormgegeven zone rondom de nummerplaat.

VERNIEUWD INTERIEUR

Om de Yaris nog aantrekkelijker te maken in een snel evoluerende markt, werd het interieur grondig onder handen genomen. Op basis van feedback van klanten, werd er gewerkt op een verbetering van drie aspecten: het ruimte- en rijgevoel, de kwaliteitsindruk en de keuze betreffende kleuren en uitrusting.   

Onderhuids werd de ophanging aangepast om zowel het comfort als de rijeigenschappen te verbeteren. Het geluidsniveau werd ook teruggebracht. Het motoren aanbod blijft bestaan uit de 1.0l en de 1.3l benzinemotor, de 1.4 D-4D dieselmotor en de unieke hybride aandrijving.  

Agustin Martin, Marketing Directeur bij Toyota Motor Europe zei: “Sinds zijn lancering is de Yaris één van de belangrijkste producten uit ons aanbod. Verleden jaar was dit model het 10de best verkochte in Europa. Uniek voor de Yaris is de beschikbaarheid van een hybride versie. Voor het verstopte wegennet in Europa is hybride simpelweg het minst stressvolle en meest comfortabele vervoermiddel en steeds meer consumenten komen tot deze vaststelling.”

Over Toyota Belgium NV/SA