Sébastien Ogier klaar voor Hypercar test

Zevenvoudig wereldkampioen WRC Sébastien Ogier is klaar voor zijn eerste kennismaking met de Le Mans-winnende GR010 HYBRID Hypercar na een succesvolle tweedaagse simulatorsessie met TOYOTA GAZOO Racing.

Sébastien zal een GR010 HYBRID besturen tijdens de jaarlijkse rookietest van het FIA World Endurance Championship (WEC) op 7 november op het Bahrain International Circuit, de dag na de laatste race van het seizoen 2021.

Om zich voor te bereiden op de test bezocht hij het hoofdkwartier van het TOYOTA GAZOO Racing WEC-team in Keulen, Duitsland, voor een stoelpassessie en rijsimulatorsessie, waarbij hij twee dagen lang het 5,412 km lange Bahreinse circuit afreed achter het stuur van een GR010 HYBRID. Tijdens de sessie kon Sébastien meer te weten komen over de kenmerken van de 700 pk sterke, vierwielaangedreven GR010 HYBRID en een positieve relatie opbouwen met de ingenieurs die in Bahrein met hem zullen samenwerken.

Sébastien, die in juli 2020 al met de TS050 HYBRID op de simulator reed, zal Charles Milesi vergezellen bij de rookietest. De 20-jarige Charles werd door het WEC geselecteerd als erkenning voor zijn indrukwekkende LMP2-seizoen, waarin hij onder meer de Le Mans-klasse won. Hij heeft eerder deze maand ook al een simulatorsessie in Keulen afgewerkt.

De rookietest in Bahrein vindt plaats op zondag 7 november.

TOYOTA GAZOO Racing