Show-car Hilux 'Invincible 50' op het autosalon van Frankfurt 2017

• Show-car ‘Invincible 50’ viert vijftig jaar wereldwijde marktdominantie
  • Weerspiegelt groeiende markt voor tweeledig gebruik
  • Specifieke koetswerk- en interieurdetails
Om vijftig jaar dominantie in het wereldwijde pick-upsegment te vieren, toont Toyota de bijzondere show-car Hilux ‘Invincible 50’ op het autosalon van Frankfurt 2017.

De legendarische Toyota Hilux, die voor het eerst op de markt kwam in 1968 en een jaar later in heel Europa verkrijgbaar was, is uitgegroeid tot ‘s werelds favoriete pick-up en wordt momenteel in 180 landen en regio’s over de hele wereld verkocht. Tot op vandaag vonden al meer dan 18 miljoen exemplaren een eigenaar.

De onstuitbare Hilux, die bekend staat om zijn kwaliteit, duurzaamheid en betrouwbaarheid, heeft zijn onoverwinnelijke karakter al meermaals bewezen door de Noordpool, de IJslandse vulkanen en Antarctica te veroveren en behaalde ook diverse podiumplaatsen in de Dakar Rally.

De show-car Hilux 'Invincible 50' richt zich volop op de groeiende markt voor pick-ups voor dubbel gebruik. Hij versterkt de wereldwijde reputatie van het model op bet gebied van robuustheid, kwaliteit, duurzaamheid en betrouwbaarheid met een aantal accessoires op maat, die hem niet alleen onderscheiden als een speciale reeks, maar die zich ook perfect lenen voor de meest uiteenlopende beroeps- en vrijetijdsactiviteiten.

Aan de buitenkant is het model te herkennen aan zijn matzwarte roll-bar & side-bars, zijn zwarte front guard onderaan de neus en zijn zwarte wielkastverbreders die plaats bieden aan unieke, matzwarte 18” lichtmetalen velgen met terreinbanden van BF Goodrich, de onderneming die ook banden levert voor de Dakar-versies van de Toyota Hilux en Land Cruiser.

Daarnaast plukt Toyota’s showcar de vruchten van een kunststofbescherming voor de laadbak, een grote gereedschapskoffer, model specifieke dorpellijsten, vloermatten en een lederen handremgreep.

Dat de Hilux naadloos weet in te spelen op de behoeften van een toenemende groep van klanten die hem koopt voor beroeps- en/of vrijetijdsdoeleinden, blijkt uit zijn Europese verkoopcijfers: verwacht wordt dat er dit jaar meer dan 40.600 exemplaren zullen worden verkocht, tegenover het vorige record van 40.104 exemplaren in 2007.