Steun het Rode Kruis en maak kans op een Toyota Yaris Hybride

Toyota en Rode Kruis slaan handen in elkaar voor 14-daagse stickeractie

Donderdag 19 april 2018 — Vanaf 19 april zie je ze weer overal opduiken. De vrijwilligers van het Rode Kruis trekken naar jaarlijkse gewoonte de straat op om stickers te verkopen. En dit jaar is je 5 euro extra goed besteed: je steunt niet alleen de organisatie, je maakt ook nog eens kans op een Toyota Yaris Hybride. Toyota is voor de eerste keer sponsor van de 14-daagse stickeractie van het Rode Kruis.

 

“De 14-daagse stickeractie van het Rode Kruis is een traditie geworden. Mensen kennen het en kopen met plezier een sticker om de vrijwilligers te steunen. Bij Toyota staan we volledig achter het werk dat het Rode Kruis verricht op talloze evenementen en festivals. Als we hen mee kunnen ondersteunen door het leveren van de hoofdprijs voor hun tombola, doen we dat met veel plezier,” aldus Timothy Manuel, Managing Director Toyota & Lexus Belux.

 

Toyota kiest ook bewust voor een Yaris Hybride als prijs. Timothy Manuel: “Een hybride is geen toekomstmuziek, het is het model van nú. Nooit werd er meer gesproken over luchtvervuiling en fijnstof, in onze steden en aan onze schoolpoorten. Toyota gelooft in hybrides als oplossing voor dat probleem. Het is dan ook logisch dat we die oplossing naar voren schuiven en aanbieden aan de winnaar van de Rode Kruis-tombola.”

 

Dankzij de zelfopladende hybride technologie van Toyota kan je met een Yaris Hybride 50 tot 70% van de reistijd op de elektrische motor rijden, waardoor je je verbruik en je uitstoot aanzienlijk vermindert. De Toyota Yaris Hybride is overigens de meest betaalbare hybride wagen op de markt in België.

 

 

Stickeractie

Zoals elk jaar gaat de integrale opbrengst van de stickeractie naar de lokale Rode Kruisafdelingen. Vorig jaar werden 650.000 stickers verkocht, goed voor een opbrengst van 3,25 miljoen euro. Hiermee kunnen de afdelingen investeren in nieuw materiaal zoals ambulances en interventiekledij of kunnen ze zorgen voor meer opleidingen en bijscholingen voor hulpverleners.

 

Op de stickers van dit jaar prijkt Robbedoes, een creatie van tekenaar en cartoonist Charel Cambré. De vrijwilligers verkopen de stickers van 19 april tot en met 3 mei op honderden kruispunten doorheen het land.

 

Voor meer info, ga naar: https://www.rodekruis.be/de-rode-kruissticker-2018/win-een-droomprijs-dankzij-de-sticker/