TOYOTA @ SALON VAN GENEVE - NIEUWE COROLLA GR SPORT & COROLLA TREK

Twee nieuwe Toyota Corolla-uitvoeringen maken hun werelddebuut op het Autosalon van Genève 2019: de Corolla GR SPORT en de Corolla TREK.

NIEUWE COROLLA GR SPORT: het tweede model binnen de Europese GR SPORT-serie van Toyota

Na de succesvolle introductie eerder dit jaar van de nieuwe Corolla (geroemd om zijn dynamische look en aantrekkelijke rijeigenschappen) presenteert Toyota nu de Corolla GR SPORT, een sportievere uitvoering waarin de passie van TOYOTA GAZOO Racing doorstraalt. Na de Yaris GR SPORT, die vorig jaar op Paris Motor Show werd geïntroduceerd, is de Corolla GR SPORT het tweede model binnen de Europese GR SPORT-serie van Toyota.

Zowel de Hatchback als de Touring Sports zijn leverbaar in de nieuwe GR SPORT-uitvoering, met een 1.8- of 2.0-liter zelfopladende hybride aandrijflijn, waarmee GAZOO Racing een centrale plek krijgt in de Corolla-serie. De unieke, sportieve designkenmerken zijn gericht op enthousiaste, jongere kopers.

De GR SPORT, gebaseerd op de mid & high grade uitvoeringen, heeft unieke stylingelementen, zoals een nieuwe grille met donkerchromen afwerking en unieke verlaagde sideskirts, dorpels en achterdiffuser. Daarbij komen exclusieve, machinaal bewerkte 18-inch lichtmetalen velgen, privacyglas achter, mistlampen, LED-koplampen en een speciale Dynamic Grey-exterieurkleur met tweekleurige uitvoering.

Vanbinnen is de GR SPORT uitgerust met modelspecifieke sportstoelen in zwarte stof met lederachtige zijkanten, die optioneel zijn op te waarderen naar volledig lederen bekleding. Daarnaast zijn het instrumentenpaneel, het stuurwiel en de schakelhendel voorzien van zwart-rode stiksels.

De Corolla GR SPORT is beschikbaar vanaf begini 2020.

NIEUWE COROLLA TREK: ontworpen voor een actieve levensstijl en outdoorhobby’s

Alleen de Touring Sports met een 1.8- of 2.0-liter zelfopladende hybride aandrijflijn is leverbaar in de Corolla TREK-uitvoering, die inspeelt op de groeiende populariteit van stoer ogende crossovers in het Europese C-segment.

De Corolla TREK is ontworpen om mensen met een actieve levensstijl en outdoorhobby’s aan te spreken en heeft een samenwerking tussen Toyota en Trek Bicycle doen ontstaan. Twee merken met vergelijkbare milieuwaarden zijn hierdoor samengebracht om complementaire mobiliteitsoplossingen te bieden.

Trek Bicycle, dat in 1976 werd opgericht, is een van de populairste fietsmerken ter wereld en verkoopt momenteel ongeveer 1,5 miljoen fietsen per jaar wereldwijd. Trek produceert niet alleen sportieve fietsen, maar gebruikt de fiets ook om barrières weg te nemen die mensen beletten om gelukkiger, gezonder en actiever te leven.

Ter versterking van de samenwerking heeft Toyota een overeenkomst met Trek gesloten om de Corolla TREK als volgwagen van de Trek-Segafredo-mannen- en vrouwenploegen te gebruiken tijdens Europese World Tour-wielerwedstrijden.

De Corolla TREK, die gericht is op actieve gezinnen met outdoorhobby’s, heeft meer bodemvrijheid doordat de rijhoogte met 20 mm is toegenomen. Hij bouwt voort op de middeldure Corolla Touring Sports met unieke crossover-stylingelementen, zoals beschermplaten voor en achter, exclusieve, machinaal bewerkte 17-inch lichtmetalen velgen, privacyglas achter, mistlampen en LED-koplampen.

Vanbinnen is de Corolla TREK uitgerust met een 7-inch TFT-infotainmentscherm, stoelen in een modelspecifieke, tweekleurige stof en bijpassende houtdecorelementen.

De Corolla TREK is beschikbaar vanaf september 2019.

Stephan Lesuisse Toyota Belgium