Toyota Belgium levert 700 hybrides aan Solidariteit voor het Gezin

Vandaag hebben Toyota Belgium, de dienst voor welzijns- en gezondheidszorg Solidariteit voor het Gezin en de leasingmaatschappij Alphabet tijdens een persconferentie in de Ghelamco arena in Gent aangekondigd dat zij het grootste hybride leasingcontract ooit in België hebben afgesloten.

Solidariteit voor het Gezin heeft beslist haar volledige wagenpark, bestaande uit wagens met enkel dieselmotoren, te vervangen door 729 Toyota Yaris Hybrides en Auris Touring Sport Hybrides. Erwin Devriendt, CEO van Solidariteit voor het Gezin, verklaart: “Wij zijn als organisatie bezig met welzijn en gezondheid. Daarom willen we ook een prominente voortrekkersrol spelen op het vlak van de vermindering van CO2 en fijn stof.”

Vandaag hebben maar liefst 226 medewerkers van Solidariteit voor het Gezin hun nieuwe Toyota hybride in gebruik genomen tijdens een bijzonder evenement dat georganiseerd werd in het gloednieuwe voetbalstadion in Gent. De meesten onder hen beleefden hun eerste rijervaring in een hybride wagen en de reacties waren erg positief. “Ik zie alleen maar voordelen. Rijdt heel soepel en makkelijk. Veel zitruimte voor zowel de chauffeur als medepassagiers. Weinig verbruik doordat hij vaak via zijn batterij rijdt”, getuigde een tevreden verpleegster.

Dit evenement en de snelle levering van deze wagens vereisten een specifieke logistieke organisatie. De Toyota fabriek van Valenciennes in Frankrijk, die de Yaris Hybride produceert, heeft haar productieplanning grondig moeten herschikken om de 671 Yaris Hybrides voor Solidariteit voor het Gezin met prioriteit te produceren.

Toyota investeert al jarenlang in het verlagen van de impact van haar voertuigen op het milieu. “Bij Solidariteit voor het Gezin troffen we diezelfde overtuiging aan”, vertelt Bertrand Mallet, CEO van Toyota Belgium, enthousiast. De dienst voor welzijns- en gezonheidszorg zal dankzij de hybride technologie van Toyota haar jaarlijkse uitstoot met 300 ton CO2 en 2,8 ton NOx verminderen. “Dit contract illustreert de toenemende interesse van zowel bedrijven als particulieren in de hybride technologie. Hybride wagens maken namelijk reeds 25% uit van het aantal verkochte Toyota’s in België, en dat percentage blijft toenemen”, legt Bertrand Mallet uit.

Toyota heeft wereldwijd al meer dan 7 miljoen hybrides verkocht, en is pionier en marktleider op vlak van de hybride technologie. De bestuurders van dergelijke wagens stellen het rijplezier, het comfort en het gebruiksgemak van dit type wagens erg op prijs. Ook de lagere onderhoudskosten, de beperkte uitstoot en de fiscale voordelen verklaren het toenemende succes van deze technologie, zowel voor ondernemingen als particulieren.