TOYOTA C-HR - Een frisse wind waait door het segment van de cross-overs

De C-HR – Coupé High-Rider – is een apart model in het Toyota-gamma. Hij weerspiegelt de beslissing van Akio Toyoda om de ontwerpers meer vrijheid te geven en technische creativiteit te promoten om zo een aantrekkelijke stijl en een optimaal rijplezier te verzekeren.

De TOYOTA C-HR blijft opvallend trouw aan de grote lijnen van de concept-cars die op het autosalon van Parijs 2014 en het salon van Brussel 2015 de aandacht van de bezoekers trokken. Zijn coupésilhouet laat geen twijfel bestaan over de intenties van de designers: binnen het Toyota-gamma een unieke stijl creëren en tegelijk een nieuwe richting geven aan het segment van de compacte cross-overs.

Met de C-HR richt Toyota zich tot een erg specifieke doelgroep, die vooral belang hecht aan de emotionele facetten van een wagen en die zich wil onderscheiden door als eerste te kunnen uitpakken met nieuwe ervaringen en nieuwe producten. Stijl en kwaliteit zijn van essentieel belang voor deze klanten, die hun auto als een verlengstuk van hun persoonlijkheid zien.

Tijdens de ontwikkeling heeft hoofdingenieur Hiroyuki Koba er voortdurend op toegezien dat de lessen getrokken uit ontmoetingen met deze automobilisten werden toegepast om aan hun verwachtingen te voldoen met een unieke stijl en een hoge waarneembare kwaliteit.

De originele look van de Toyota C-HR illustreert de flexibiliteit die de studiebureaus dankzij de TNGA-architectuur (Toyota New Global Architecture) genoten op drie fundamentele vlakken: design, motoren en rijgedrag. Zo laat de C-HR een frisse wind waaien door een segment dat steeds populairder wordt.

Ontdek alles over de nieuwe Toyota C-HR via bijgevoegd persdossier.

High Def foto & video-materiaal kan je downloaden via http://www.toyota-media.eu (paswoord: MADRID)

De nieuwe Toyota C-HR is voortaan ook beschikbaar in ons perspark. Aarzel niet om ons te contacteren om een testrit te boeken.

Stephan Lesuisse Toyota Belgium