TOYOTA CAMRY HYBRIDE KOMT MET DYNAMISCHER DESIGN EN VERBETERDE VEILIGHEIDSTECHNOLOGIE

TOYOTA CAMRY HYBRIDE KOMT MET DYNAMISCHER DESIGN EN VERBETERDE VEILIGHEIDSTECHNOLOGIE

•    2,5-liter 218 DIN pk Camry Hybrid kreeg een slank maar krachtiger design, meet meer dynamiek en een breder postuur
•    Nieuwe wielvelgen, een nieuwe exterieurkleur en een herzien interieur geven de elegante Camry extra accenten
•    Herwerkte middenconsole met groter 9-inch display, connectiviteit via Apple CarPlay® en Android Auto™
•    De nieuwste Toyota Safety Sense met verbeterde voetgangers- en fietsersdetectie, en extra nieuwe functies zoals Intersection Turn Assistance


De Toyota Camry heeft sinds de start van de verkoop in 1982 ontelbare prijzen en onderscheidingen in de wacht gesleept. Hij wordt wereldwijd in meer dan 100 landen verkocht en in totaal zijn tot nu toe meer dan 19 miljoen stuks over de toonbank gegaan. Met meer dan 700.000 verkochte auto’s per jaar blijft de Camry de best verkopende grote sedan ter wereld.

De reeds sterke Camry wordt op prijs gesteld voor zijn design, comfort, veiligheid en hybride technologie en werd nu verbeterd met een dynamischer design en geactualiseerde technologie.  

De Camry Hybride komt voort uit de Toyota New Global Architecture (TNGA) technische en ontwerpfilosofie van Toyota. TNGA combineert op rijplezier gerichte eigenschappen voor liefhebbers en een aantrekkelijke vormgeving met een uitstekende bouwkwaliteit, betrouwbaarheid en veiligheid.

Als concurrerend en interessant alternatief voor het bestaande aanbod in dit segment dankzij zijn krachtige 2,5-liter, 218 DIN pk zelf-opladende hybride elektrische aandrijflijn en sterke restwaarden is de Camry Hybrid duidelijk gericht op de markt voor wagenparken, die goed is voor 85% van de totale autoverkoop. 


De geactualiseerde 2020 Camry Hybrid bezit nog steeds alle kernwaarden die het model zo populair hebben gemaakt – de hoogste niveaus voor kwaliteit, duurzaamheid en betrouwbaarheid in zijn segment. Maar nu heeft hij een eleganter, dynamisch frontdesign, herwerkte 17” en 18” lichtmetalen velgen en een nieuwe exterieurkleur.

Het interieur, dat reeds werd geprezen voor zijn comfort, ruimtelijkheid en ruime achterstoelen, werd opgefrist met nieuwe kleuren en afwerkingen en heeft nu een nieuw, groter en hoger geplaatst 9” centraal scherm met geactualiseerde connectiviteit.

Het nieuwste Toyota Safety Sense-pakket omvat talrijke nieuwe veiligheidsfuncties, waardoor de 2020 Camry Hybrid veiliger is dan ooit tevoren.

ELEGANTER, DYNAMISCH EXTERIEURONTWERP

De voorzijde van de 2020 Camry Hybrid werd opnieuw ontworpen, met een nieuwe voorbumper en boven- en ondergrilles, waardoor de wagen meer dynamiek krijgt, meer prestige en een breder ogend postuur. 
Het stevige middenvolume dat van de motorkap naar de bumper doorloopt, is gekoppeld aan de hoekvolumes van de bumper om zo een lage, brede en stoutmoedige frontzijde te creëren. De onderste grillestangen lopen dynamisch door naar de zijkanten, wat het brede, doelgerichte postuur van de auto nog extra beklemtoont. De ondergrille zelf is leverbaar in Black of Dark Grey, terwijl de zijversiering van de grille afgewerkt kan zijn in Chrome of Silver.

Nieuw ontworpen 17” en 18” lichtmetalen velgen zijn verkrijgbaar – de eerste variant met gedraaide V-vormige spaken voor een subtiele, sportieve indruk; de tweede variant met afgestemde paren slanke, glanzend afgewerkte spaken gecombineerd met gedraaide donkere spaken voor een behendig en dynamisch uitzicht.

De 2020 Camry Hybrid wordt verder verfijnd door de nieuwe elegante kleur Deep Metal Grey en een kleurwijziging voor de achterlichtclusters.

BIJGEWERKTE INFOTAINMENT EN INTERIEURAFWERKINGEN

Het geüpgradede interieur omvat een nieuw, zwevend, 9” infotainment-aanraakscherm, dat hoger op het dashboard is geplaatst voor een betere zichtbaarheid en meer gebruikscomfort.
Met mechanische knoppen en meters voor meer bedieningsgemak in alle rijomstandigheden reageren de software en het scherm van het bijgewerkte multimediasysteem sneller. Bovendien is zowel Apple CarPlay® als Android Auto™ voorzien voor smartphone-integratie.

Deze technologie-updates worden aangevuld met een nieuw ontwikkelde Beige of Black premium lederen stoelbekleding met stijlvolle perforaties in visgraatpatroon om de ventilatie van de stoelen te bevorderen. Een nieuwe Black lederachtige stoel met stoffen inzet is ook verkrijgbaar.

De verfijning en het prestige worden verder verbeterd doordat de versiering van het instrumentenpaneel, het consolepaneel en het deurschakelaarpaneel nu wordt aangeboden in twee nieuw ontwikkelde afwerkingen: Black Engineered Wood - een elegant composietpatroon met rechte lijnen die elkaar overlappen in een organisch basispatroon; en een Titanium Line Pattern - een contrastarm, regelmatig geometrisch patroon dat een harmonieus, driedimensionaal gevoel creëert.

VERBETERDE TOYOTA SAFETY SENSE-SYSTEMEN 

De 2020 Camry Hybrid is uitgerust met de nieuwste versie van Toyota Safety Sense - een reeks actieve veiligheidstechnologieën die zijn ontworpen om aanrijdingen in uiteenlopende verkeerssituaties te helpen voorkomen of beperken.

Het Pre-Collision System (PCS) is uitgebreid met talrijke nieuwe functies. Ze omvatten “front-to-front” detectie van tegemoetkomende voertuigen overdag, Emergency Steering Assist (ESA) en Intersection Turn Assistance. Intersection Turn Assistance waarschuwt de bestuurder en remt automatisch als de bestuurder links of rechts afslaat voor een voertuig dat in de tegenovergestelde richting aankomt, of een voetganger die na het afslaan de straat in tegenovergestelde richting oversteekt.

Verdere nieuwe rijhulpsystemen en veiligheidsverbeteringen zijn Full Range Adaptive Cruise Control (ACC), gecombineerd met Road Sign Assist (RSA) tot Intelligent Adaptive Cruise Control, waardoor de rijsnelheid eenvoudig wordt aangepast aan de toegelaten snelheid op verkeersborden, en een nieuwe Curve Speed Reduction-functie.

Een ander systeem, Lane Trace Assist (LTA), helpt om in het midden van de rijstrook te blijven en als het oordeelt dat het risico bestaat dat het voertuig afwijkt van de rijstrook, oefent het stuurkracht uit om te voorkomen dat het voertuig de rijstrook verlaat. Tot de verbeteringen van het LTA-systeem behoren een meer nauwkeurige rijvakdetectie, een snellere heractiveringstijd na verandering van rijvak; een grotere tegenstuurhoek om luchtturbulentie tegen te gaan bij het inhalen van grote vrachtwagens en om meer stabiliteit in rechte lijnen te verzekeren; vroeger opmerken van een bochtradius die te scherp is voor het systeem; en vergrote stuurwielkracht om de LTA actief te houden bij hogere rijsnelheden.

De verkoop van de 2020 Camry Hybrid begint deze herfst in heel West-Europa.
 

Contacteer ons
Stephan LESUISSE Press Events Manager, TOYOTA BELGIUM
Stephan LESUISSE Press Events Manager, TOYOTA BELGIUM
Over Toyota Belgium NV/SA