TOYOTA COROLLA HYBRID-GAMMA VERWELKOMT DE NIEUWE SEDAN

TOYOTA COROLLA HYBRID-GAMMA VERWELKOMT DE NIEUWE SEDAN

  • Naast de Hatchback en Touring Sports nu ook een Sedan voor 12e generatie Corolla
  • Ook beschikbaar met het zelf opladende 1.8-liter hybridesysteem, een primeur voor de legendarische Corolla Sedan in Europa
  • Het Toyota New Global Architecture (TNGA) GA-C-platform combineert strak design met superieure wegligging en stabiliteit
  • Standaard met alle verbeterde functies van het nieuwe Toyota Safety Sense-pakket

Nadat de Hatchback op het Autosalon van Genève en de Touring Sports op de beurs in Parijs eerder dit jaar voorgesteld werden, vervoegt nu ook de Sedan als derde koetswerkuitvoering de 12e generatie van Corolla.

 

Het nieuwe Corolla-gamma wil aan uiteenlopende behoeften beantwoorden: de compacte Hatchback voor jonge koppels, de veelzijdige Touring Sports voor gezinnen en de comfortabele Sedan voor jonge professionals die op zoek zijn naar een prestigieuzere look, een superieure binnenruimte en een bijzonder comfort.

 

Sinds de lancering van het gamma in 1966 verkocht Toyota ruim 46 miljoen stuks van zijn wereldvermaarde Corolla in meer dan 150 landen.

 

De nieuwe Sedan bouwt verder op het strakke en dynamische design van het nieuwe Corolla-gamma en heeft dezelfde brede en lage look die eigen is aan het Toyota New Global Architecture (TNGA) GA-C-platform. Maar de Sedan heeft ook een eigen persoonlijkheid: het design van de buitenkant is prestigieuzer, met een uniek ontwerp aan de voor- en achterkant.

 

Voor de voorkant ging Toyota nog een stapje verder in zijn Under Priority Catamaran-ontwerpfilosofie. Een opvallendere, tweeledige uitvoering van de voorste hoeken van de spatborden naast de sterk uitstekende onderste grille, een onderscheidend kenmerk van het nieuwe Corolla-gamma. De platte bovenste grille sluit met zijn driedimensionael ontwerp mooi aan op de strak ontworpen koplampen die zich rond de hoeken buigen. Dit benadrukt nog meer de lage en stevige look van de auto.

 

De achterkant bootst de voorkant na, met een dynamisch gevormde bumper en een omgekeerd trapeziumvormig kofferdeksel. De typische achterlichtunits van de sedan zijn verbonden via een sierlijst in chroom, waardoor de breedte van het model extra in het oog springt.   

 

Bovendien is de nieuwe Corolla Sedan meteen herkenbaar aan zijn unieke led-contourlichten voor- en achteraan.

 

De Sedan heeft dezelfde ruime en ergonomische cabine als de Hatchback en Touring Sports, waar een hoge zintuiglijke kwaliteit en geavanceerde technologie centraal staan. Net als de Touring Sports heeft ook de Sedan een lange wielbasis (2.700 mm), waardoor de passagiers achteraan veel beenruimte en extra comfort genieten.

 

Qua technologische snufjes moet het kwalitatief hoogwaardige interieur zeker niet onderdoen: een draadloze telefoonlader, een intuïtieve en gebruiksvriendelijke combinatie van een 8” multimedia-touchscreen, een 7” multi-informatiescherm en een 10” head-up display, en vele andere handige functies.

 

Het nieuwe GA-C-platform biedt niet alleen meer vrijheid in het ontwerp – waardoor het verschil tussen de Sedan, Hatchback en Touring Sports groter is dan ooit – maar staat ook garant voor een aangenamere rijervaring. Een lager zwaartepunt, een 60% stijver skelet en een standaard multilink-ophanging dragen allemaal bij tot een betere wegligging en stabiliteit zonder in te boeten aan rijplezier en comfort.

 

De nieuwe Corolla Sedan zal verkrijgbaar zijn met twee aandrijflijnen. Het zelf opladende 1.8-liter hybridesysteem haalt 90 kW/122 DIN-pk. Het biedt alles wat je intussen van een zelf opladende hybride aandrijflijn van Toyota verwacht: een stille, intuïtieve, reactieve en zelfvoorzienende EV-technologie zonder stekker.

 

 Bovendien staat de auto garant voor lage gebruikskosten, een bijzonder zuinig brandstofverbruik van amper 3,4 l/100 km[1] (WLTP 4.3 l/100 km) en een CO2-uitstoot van slechts 77 g/km1 (WLTP 98 g/km), terwijl je tot 50%[2] van de tijd elektrisch kunt rijden bij het dagelijkse pendelen.

 

De verbeterde 1.6-liter benzinemotor rijmt sportief rijgedrag met efficiëntie. Verkrijgbaar met een zestraps manuele transmissie of een CVT-versnellingsbak. De motor levert een totale output van 97 kW/132 DIN-pk met een brandstofverbruik van amper 5,8 l/100 km1 (WLTP 6,1 l/100 km) en een uitstoot van slechts 131 g/km1 (WLTP 139 g/km).

 

Voor alle TNGA-auto’s zijn de strengste actievew en passieve veiligheidsnormen een prioriteit. Zo ook voor de nieuwe Corolla Sedan. De auto is namelijk standaard uitgerust met de gesofisticeerde functies en systemen van de nieuwste Toyota Safety Sense-technologie.

Het nieuwe actieve Toyota Safety Sense-veiligheidspakket omvat een Pre-Collision System (PCS) met voetgangersdetectie overdag en ‘s nachts, en fietsdetectie overdag, een Full-range Adaptive Cruise Control (ACC), Lane Departure Alert (LDA) met stuurhulp, Road Sign Assist (RSA) en Automatic High Beam (AHB).

Daarnaast wordt een nieuw Lane Trace Assist-systeem (LTA) geïntroduceerd om de bestuurder nog beter te ondersteunen. Wanneer de Full-range ACC en LTA actief zijn, helpt het LTA-systeem de bestuurder met subtiele stuurcorrecties om de wagen op het rijvak te houden, zelfs in lichte bochten op autowegen.

De Corolla Sedan voor Europa wordt geproduceerd door Toyota Motor Manufacturing Turkey. Het model is te koop vanaf het eerste trimester 2019.

 

Contacteer ons
Stephan Lesuisse Toyota Belgium
Stephan Lesuisse Toyota Belgium
Over Toyota Belgium NV/SA