Toyota Corolla Touring Sports wint “VAB Gezinswagen van het Jaar 2022”

• De Toyota Corolla Touring Sports (TS) 1.8 e-CVT Hybrid werd verkozen tot VAB Gezinswagen van het Jaar 2022 voor categorie 2 (tot 34.000 euro)
  • De jury waardeerde vooral e grote kofferruimte, het rijplezier en het lage verbruik van de hybride motor.

Zoals elk jaar brengt VAB de nieuwste modellen samen om de Gezinswagen van het Jaar te verkiezen, met als doel één auto te bekronen in elk van de drie categorieën. In deze 35ste editie was de Toyota Corolla Touring Sports de winnaar in categorie 2 (tot 34.000 euro):

“De gezinsjury en de professionele jury roemden deze wagen om z’n ruimte, zowel in het interieur als in de koffer. Ook het strakke design kon beide jury’s bekoren. De goede wegligging resulteert dan weer in veel rijplezier. De Toyota Corolla Touring Sports is een betaalbare hybride met een laag verbruik die dankzij de vijf jaar garantie voor gemoedsrust zorgt.”, aldus de jury.

De Toyota Corolla Touring Sports heeft een aantal belangrijke troeven die zijn competitiviteit verzekeren. Dankzij het TNGA (Toyota New Global Architecture) GA-C platform zijn de designers erin geslaagd de buitenafmetingen compact te houden en tegelijk de binnenruimte en het koffervolume (596 - 1.606 liter) te maximaliseren, wat van deze break de ideale gezinsauto maakt. De Corolla TS is ook uitgerust met twee zuinige en betaalbare zelfopladende hybride motoren (1,8 liter 122 pk en 2,0 liter 180 pk). Ze worden gekenmerkt door een laag brandstofverbruik van 4,5 - 5,2 l/100 km en even lage CO2-emissies (102 -119 g/km).

In 2022 zal de Toyota Corolla-familie zijn rol als dagelijkse partner blijven vervullen met de komst van een nieuw, sneller reagerend multimediasysteem. Met een nog krachtigere processor en een 8-inch high-definition touchscreen profiteert hij van automatische updates via OTA-technologie en maakt hij eenvoudige smartphone-integratie mogelijk via Apple CarPlay en Android Auto. Dat is nog niet alles, want de Corolla komt ook in nieuwe Platinum White Pearls en Silver Metallic kleuren met een bi-tone variant voor de Hatchback en Touring Sports.

Persbericht in PDF 20211203_Press Release_VAB Gezinswagen 2022_NL.pdf - 239 KB