Toyota innoveert op het autosalon van Parijs

Op het autosalon van Parijs toont Toyota dit jaar aan hoe het zijn basis versterkt en zich voorbereidt op toekomstige groei.

Nieuwe stand

De automobielsector staat voor een ware omwenteling. Toyota bereidt zich hierop voor door zich van zuiver automobielbedrijf te transformeren in een innovatieve mobiliteitsleverancier die alsmaar betere mobiliteit aanbiedt voor iedereen.

Deze verschuiving van de activiteiten van het merk wordt weerspiegeld door een nieuwe stand op het autosalon, met 3 verschillende zones. De eerste zone – onder de naam Start Your Impossible – is gericht op nieuwe mobiliteitsoplossingen en toekomstige innovatie. De tweede zone plaatst de motorsportactiviteiten van het merk, Toyota GAZOO Racing, in de spotlights. De derde zone tenslotte is bestemd voor de nieuwe Toyota-modellen, met een duidelijke klemtoon op de recentste producten betreffende zelfopladende hybrides.

Nieuwe aanpak van persconferentie

Het landschap van de mediacommunicatie is sterk geëvolueerd. Daarom wordt de klassieke persconferentie op de stand vervangen door een nieuw digitaal "on demand"-formaat dat gelijk wanneer kan worden gevolgd – in de stand of on line, op het autosalon zelf of gelijk waar ter wereld.

De digitale persconferentie gaat van start met een korte inleiding door dr. Johan Van Zyl, voorzitter en CEO van Toyota Motor Europe, gevolgd door een interactief systeem met modules afgestemd op elke tentoongestelde wagen en andere belangrijke berichten.

Dit moet meer flexibiliteit creëren voor de media, want ze kunnen de persconferentie van Toyota volgen wanneer het hen past: fysiek op het autosalon of via een virtueel bezoek vanaf gelijk welke locatie.

De persconferentie wordt gehost op volgende URL: parisms.toyota-europe.com en kan tevens worden gevolgd via het YouTube-kanaal van Toyota Motor Europe: www.youtube.com/ToyotaEurope.

Nieuwe wagens op de stand

Twee belangrijke productelementen zijn exclusief te zien op het autosalon van Parijs: hybride technologie en Toyota New Global Architecture (TNGA).

Toyota heeft gedurende meer dan 20 jaar zijn zelfopladende hybridetechnologie ontwikkeld, verbeterd en betaalbaar gemaakt. Dit jaar worden in Parijs alleen hybride voertuigen getoond – van de compacte Yaris tot de nieuwste generaties van de Corolla, de RAV4 en de Camry.

Toyota New Global Architecture (TNGA) vormt de basis voor het nieuwe Toyota-aanbod van producten en aandrijflijnen. TNGA is meer dan een platform – het is een engineering- en designfilosofie. Terwijl de rijdynamiek van de wagens wordt verbeterd, kan ook het interieur- en exterieurdesign met meer expressie worden ontwikkeld.

Op de stand gaat de volledig nieuwe Corolla Touring Sports in wereldpremière en wordt tevens de kleinere hatchback-versie ervan onthuld. Dankzij het nieuwe TNGA-C-platform beschikt de nieuwe Corolla over een expressief design en de keuze uit twee zelfopladende hybride aandrijflijnen – met een 1,8 l-motor of een splinternieuwe 2,0 l-motor.

De nieuwe RAV4 kent zijn Europese première, met een sterk en robuust design, het nieuwe TNGA-K-platform en de nieuwe zelfopladende hybride aandrijflijn met 2,5 l-motor.

Na 14 jaar afwezigheid keert de Camry met een totaal nieuw model terug naar West-Europa. Ook dit model is gebaseerd op het nieuwe TNGA-K-platform en beschikt over de nieuwe zelfopladende hybride aandrijflijn met 2,5 l -motor.

20 jaar geleden maakte de Yaris zijn werelddebuut op het autosalon van Parijs. Om deze verjaardag te vieren, is een speciale 'Y20'-editie verkrijgbaar met hetzelfde opvallende Golden Yellow-lakwerk als de originele wagen uit 1998, maar nu uitgevoerd in twee kleuren, inclusief een eigentijds donkergrijs dak en andere donkergrijze accenten. De andere 'special edition' van de Yaris op het autosalon viert het succesvolle rallyseizoen van Toyota GAZOO Racing met een GR Sport-versie.

Naast automodellen zal Toyota de nieuwste ontwikkelingen inzake veiligheidstechnologie tonen, met Toyota Safety Sense met nieuwe voorzieningen en functies, waarmee de nieuwe Corolla en RAV4 zijn uitgerust.

In de speciale Toyota GAZOO Racing-zone wordt de Toyota TS050 Hybrid LMP1-wagen getoond, de winnaar van Le Mans 2018, samen met de felbegeerde Le Mans-trofee.

Graag nodigen wij u uit op de nieuwe Toyota-stand in hal 4, waar u onze nieuwe digitale persconferentie kunt ervaren en alles te weten komt over onze nieuwe wagens.