TOYOTA INTRODUCEEERT GEAVANCEERDE TECHNOLOGIE  OP VIERDE GENERATIE PRIUS

TOYOTA INTRODUCEEERT GEAVANCEERDE TECHNOLOGIE OP VIERDE GENERATIE PRIUS

Innovaties op het vlak van design en engineering dragen bij tot 18 procent minder verbruik en uitstoot

• De onderdelen van het Full hybrid-systeem zoals de elektromotor, de overbrenging, de vermogensregelaar en de hybride accu werden kleiner en lichter
  • 1.8 VVT-i-motor haalt 40 procent thermische efficiëntie, het hoogste cijfer voor een benzinemotor ter wereld
  • Toyota New Global Architecture (TNGA)-chassis voor een laag zwaartepunt en dus meer rijplezier, een kenmerkend design voor interieur en koetswerk, en betere veiligheidsprestaties
  • Nuttige vooruitstrevende technologie zoals het uitgebreide waaier Toyota Safety Sense-mogelijkheden

Sinds zijn lancering in Japan in 1997, en de Europese introductie twee jaar later, heeft de oorspronkelijke Toyota Prius zijn status van ecologische auto die waardevolle vooruitstrevende technologieën en innovaties beschikbaar stelt, enkel nog uitgebouwd. Wat de eerste drie generaties bereikten, vormt een indrukwekkend platform waarop de gloednieuwe vierde Prius-generatie kan stoelen voor nog grotere stappen voorwaarts, inclusief de onuitgegeven doelstelling om 18 procent aan efficiëntie te winnen.

Nog voor de opening van het 44ste autosalon van Tokio op 28 oktober, heeft Toyota al meer technische details vrijgegeven van de nieuwe, vierde generatie Prius.

Qua design en op technologisch vlak werd de nieuwe Prius meer dan ooit in harmonie met de maatschappij ontworpen. Een lagere uitstoot en een gunstiger verbruik zijn maar een deel van dit plaatje: dit is een auto die verrast met een meer emotionele vormgeving, een op de mens gericht interieur en een meer hoogstaande rijdynamiek. De toepassing van een brede waaier aan nieuwe technologieën tilt de veiligheid en de ondersteuning van de bestuurder naar een hoger peil, verbetert het comfort en biedt een ogenblikkelijke toegang tot de belangrijkste data en informatie over het voertuig en diens prestaties.

De basis voor het ontwerp van de nieuwe Prius wordt gevormd door de Toyota New Global Architecture, een concept dat helpt om qua efficiëntie grote stappen vooruit te zetten, terwijl het voertuigplatform tegelijkertijd zorgt voor een laag zwaartepunt, wat leidt tot veel betere rijkwaliteiten, meer rijcomfort, stilte aan boord en een aantrekkelijk, dynamisch design.

U vindt hieronder het volledige persbericht.