TOYOTA KONDIGT EEN NIEUWE, COMPACTE SUV VOOR ZIJN EUROPESE GAMMA AAN

• Nieuwe en opvallende B-SUV met een compact, dynamisch ontwerp en een unieke persoonlijkheid
  • Op basis van het flexibele Toyota New Global Architecture GA-B-platform
  • Een wagen die net als de Yaris bij Toyota Motor Manufacturing France wordt gebouwd
 Amsterdam, 14 januari 2020 – Toyota Motor Europe (TME) kondigde vandaag aan de verzamelde pers in Amsterdam zijn plannen aan om een gloednieuw model aan zijn Europese gamma toe te voegen: een kleine SUV op basis van een nieuwe variant van het GA-B-platform.

De naam van de nieuwe, compacte SUV, geplande aantallen en het moment van introductie worden op een later tijdstip bekendgemaakt. Tijdens het evenement werd slechts een gestileerd silhouet van de toekomstige wagen getoond.

Dankzij de flexibiliteit van het nieuwe GA-B-platform kan dit voertuigen van verschillende breedte, lengte, wielbasis of hoogte ondersteunen.

‘Dit model zal bijdragen aan het succes van Yaris in Europa en samen verwachten we dat deze wagens tegen 2025 ongeveer dertig procent van Toyota’s verkoopvolumes in Europa voor hun rekening zullen nemen', zei Matt Harrison, Executive Vice President van TME. ‘Je hoeft niet lang te wachten om het definitieve ontwerp te zien. Je zul merken dat dit niet zomaar een Yaris met carrosseriebekleding en een verhoogde ophanging is maar een volledig nieuw en opvallend B-SUV-model met een compact, dynamisch ontwerp en een eigen persoonlijkheid.’

De toekomstige wagen wordt net als de Toyota Yaris bij Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) in Onnaing, vlakbij het Franse Valenciennes, gebouwd.