TOYOTA LANCEERT ZIJN NIEUWE MERKONTWERP IN ALLE COMMUNICATIE

TOYOTA LANCEERT ZIJN NIEUWE MERKONTWERP IN ALLE COMMUNICATIE

 

•    Toyota Motor Europe lanceert nieuw merklogo en ontwerptaal 
•    Nieuw visueel ontwerp ew visual design enables customers in mobility-first digital age
•    Europese uitrol begint met lancering van nieuwe Yaris deze week

Toyota lanceert zijn nieuwe merkontwerp in Europa met een herwerkte versie van het merklogo en de typografie. Dit luidt een nieuw tijdperk in voor Toyota, met de overgang van een autobedrijf naar een mobiliteitsbedrijf. De nieuwe ontwerptaal is ontwikkeld op basis van de steeds diversere koper die door het merk wordt aangetrokken omwille van het groeiende aanbod aan mobiliteitsproducten en -dienstenen en wordt gebruikt voor alle digitale en fysieke contacten.  

De nieuwe visuele identiteit is geïnspireerd op vereenvoudiging en gebouwd op vier pijlers: vooruitstrevend, gericht op mobiliteit, kwaliteitsvol en uiterst consequent over alle bedrijfsonderdelen en submerken. 

 Het nieuwe merklogo van Toyota herleidt het embleem tot een eenvoudig 2D-ontwerp waarbij het woordmerk Toyota verdwijnt, aangezien het embleem zelf welkbekend is in heel Europa. Het ontwerp straalt eenvoud, transparantie en moderniteit uit en is perfect aangepast aan de digitale omgeving, maar even doeltreffend in de fysieke wereld.  Het nieuwe logo zal worden gebruikt voor alle communicatiecontacten, terwijl het huidige logo zal blijven worden gebruikt voor de voertuigen. De huidige huisstijl in de verkooppunten blijft behouden en zal in de context van de netwerkstrategie van Toyota van 2025 opnieuw worden bekeken.

De nieuwe visuele identiteit gaat gepaard met een nieuwe kenmerkende typografie, Toyota Type, polyvalent voor zowel online als offline omgevingen om open en aangename klantrelaties mogelijk te maken.  Dit betekent een stap vooruit in de digitale gereedheid nu de firma de online verkoop in Europa aan het uitbreiden is.

Het nieuwe logo zorgt ook voor meer duidelijkheid en consistentie over de verschillende bedrijfsonderdelen van Toyota, waarbij zelfs namen worden veranderd: Toyota Insurance Management heet vanaf nu Toyota Insurance Services* doordat het bedrijf groeit met de toename van verbonden diensten en nieuwe mobiliteitsproducten. Wat tweedehandswagens betreft, wordt Toyota Plus nu Toyota Approved Used. 
 
“We hebben het nieuwe visuele merkontwerp ontwikkeld met ‘morgen’ in het achterhoofd. Onze focus lag op het mogelijk maken van steeds betere klantverbindingen waardoor ze gelijke tred kunnen houden met de snelle uitbreiding van de elektrisch aangedreven voertuigen, mobiliteitsdiensten en online verkoop van Toyota. Het ontwerp werd herwerkt om beter aan te slaan bij de klant bij de uiteenlopende contacten, die ze voor het eerst kunnen ervaren bij de lancering van de nieuwe Yaris Hybride, de volledig nieuwe 4de generatie van onze vernieuwende stadswagen”, aldus Didier Gambart, Vice President, Sales, Marketing & Customer Experience, TME
 

 

 

Over Toyota Belgium NV/SA