TOYOTA MIRAI GESTEST DOOR EUROPEES PARLEMENT

• Van 2 tot 16 maart werd de vloot van het Europees Parlement aangevuld met een Toyota Mirai, een waterstofauto.
  • Test in de Brusselse regio, maar ook tussen Brussel en Straatsburg
  • Blijven bevorderen van de waterstoftechnologie op de Europese markten

Om de waterstoftechnologie op de Europese markten verder te bevorderen, werd van 2 tot 16 maart een Toyota Mirai toegevoegd aan de vloot van het Europees Parlement. De Europese parlementsleden kregen op die manier de kans om binnen de Brusselse regio te worden vervoerd in de Mirai. Daarnaast werd de waterstofauto van Toyota getest bij de verplaatsingen van de Europarlementsleden tussen Brussel en Straatsburg. Door de Toyota Mirai te testen, ondersteunt het Europees parlement zijn oproep voor de ontwikkeling van volledig emissievrije voertuigen en de infrastructuur voor alternatieve brandstoffen.

De interesse voor de waterstoftechnologie is recent opnieuw toegenomen aangezien het steeds duidelijker wordt welk potentieel deze heeft om een aanzienlijke bijdrage te leveren voor de CO2-vermindering in de transportsector en de andere sectoren waar zuivere elektrificatie zijn beperkingen heeft. Waterstofauto’s stoten enkel water uit en zijn relevant voor intens gebruik en lange afstanden zoals vereist voor het Europees parlement. De Toyota Mirai kon tanken bij het waterstofstation dat werd gebouwd bij het Technisch Centrum van Toyota in Zaventem en maakte bij de ritten naar Straatsburg gebruik van het netwerk van waterstofstations van H2Mobility Germany.

“Het is bijzonder belangrijk dat zoveel mogelijk mensen kunnen kennismaken met deze technologie. Daarom zijn we er trots op dat we een Toyota Mirai hebben kunnen toevoegen aan de vloot van het Europees Parlement”, zo verklaarde Didier Stevens, Toyota Motor Europe Senior Manager European and Governmental Affairs, bij de overdracht van de Mirai.