Toyota Motor Europe viert vijf miljoenste auto geproduceerd in Groot-Brittannië

• Toyota Motor Europe viert de productie van zijn vijf miljoenste auto in de fabriek in Burnaston: een Corolla GR Sport Hatchback hybride.
  • Burnaston speelt een cruciale rol in het Europese productienetwerk van Toyota, waarin sinds 1989 meer dan 3,25 miljard euro is geïnvesteerd.

Toyota Motor Europe viert de productie van zijn vijf miljoenste auto in de fabriek in Burnaston, Derbyshire. Het model waarmee deze mijlpaal werd bereikt, is een Corolla GR Sport Hatchback hybride, die eerder deze maand van de band rolde. Deze prestatie onderstreept de rol van Burnaston als belangrijke speler in het Europese productienetwerk van Toyota. Sinds de oprichting in 1989 is er meer dan 3,25 miljard euro in de fabriek geïnvesteerd, waardoor deze voorop blijft lopen op het gebied van nieuwe technologieën en productiemethoden.

Burnaston was de eerste Toyota-fabriek buiten Japan die hybride auto’s produceerde en is nog steeds een centrum van uitmuntendheid voor deze technologie. Tegenwoordig bestaat de productie voor 100% uit hybrides.

Toyota Corolla: de meest verkochte auto ter wereld

Met meer dan 50 miljoen exemplaren tot nu toe is de Corolla wereldwijd het meest verkochte automodel. De huidige Corolla, waarvan nu de 12de generatie rondrijdt, heeft nog steeds de kwaliteit, duurzaamheid en betrouwbaarheid die hebben bijgedragen aan zijn succes. Ook de Corolla van tegenwoordig biedt klanten gemoedsrust en zorgt ervoor dat hun auto betrouwbaar blijft. Hij combineert belangrijke aspecten, zoals veiligheid, ingebouwde connectiviteit, efficiënte prestaties en een aangename rijervaring, in een stijlvol en praktisch ontwerp.

Toyota Manufacturing in Groot-Brittannië

Groot-Brittannië speelt een belangrijke rol in de Europese activiteiten van Toyota. Met de oprichting van Toyota Manufacturing UK (TMUK) bouwde Toyota hier zijn eerste Europese productiebedrijven: een motorenfabriek in Deeside, Noord-Wales, en een autofabriek in Burnaston, vlakbij Derby. Deze fabrieken werden in 1992 in gebruik genomen en sindsdien heeft Toyota 3,25 miljard euro erin geïnvesteerd. Vandaag biedt TMUK direct werk aan ongeveer 3000 mensen en indirect aan nog eens duizenden mensen in een omvangrijke toeleveringsketen. Het grootste deel van de autoproductie van TMUK (ongeveer 85%) wordt geëxporteerd, voornamelijk naar de Europese Unie en andere Europese markten.

Ellen De Wilde

PR Manager Toyota & Lexus BeLux