Toyota onthult rijbereik van full-electric bZ4X

• Toyota bZ4X, het eerste model in het bZ (Beyond Zero) full-electric voertuigassortiment van Toyota, is klaar voor lancering op de pan-Europese markt
  • Gehomologeerde gegevens tonen autonomie tot 516 km voor model met voorwielaandrijving, tot 470 km bij vierwielaandrijving
  • Verwachte lanceringsdatum: zomer 2022

De Toyota bz4X, de nieuwe elektrische SUV van Toyota, is klaar voor zijn marktintroductie in Europa.

Dit voertuig is gebouwd op een specifiek nieuw platform voor batterij-aangedreven elektrische voertuigen en maakt gebruik van de eTNGA-filosofie. Dit is het eerste voertuig in een reeks nieuwe bZ (Beyond Zero) modellen. Met een strak ontwerp, ruime vormgeving en authentieke SUV-prestaties. Dit vormt tevens het debuut van een nieuw vierwiel-aandrijfsysteem dat gebruik maakt van afzonderlijke elektromotoren op de voor- en achteras om uitstekende capaciteiten te verzekeren.

Dankzij efficiënte motoren en energiebeheer tonen de officiële, gehomologeerde WLTP*-cijfers dat het model met voorwielaandrijving een autonomie tot 516 km heeft met een volledig opgeladen batterij, met een efficiëntie van 14,3 kWh/100 km of 7,0 km/kWh. Voor de bZ4X met vierwielaandrijving bedraagt de officiële autonomie tot 470 km met een efficiëntie van 15,8 kWh/100 km of 6,3 km/kWh**.

Deze prestaties zijn mogelijk dankzij de 71,4 kWh batterij van de Toyota bZ4X, die het resultaat is van meer dan een kwarteeuw Toyota-ervaring met geëlektrificeerde voertuigtechnologie. De kwaliteit van de batterij wordt ondersteund door een optioneel uitgebreid zorgprogramma voor de eigenaar, waarmee na 10 jaar of 1.000.000 afgelegde km een batterijcapaciteit van 70% wordt gewaarborgd.

Verwachte lanceringsdatum: zomer 2022

*Wereldwijd geharmoniseerde testprocedure voor lichte voertuigen

**De gehomologeerde prestatiegegevens variëren afhankelijk van de modelspecificaties op individuele markten

New model