TOYOTA OP HET AUTOSALON VAN BRUSSEL 2020

TOYOTA ETALEERT ZIJN VEELZIJDIGHEID OP HET SALON VAN BRUSSEL 2020

• Toyota zet twee Belgische premières in de kijker op de 98ste Brussels Motor Show
  • Update voor de Toyota C-HR die als eerste compacte crossover volledig hybride gaat
  • Nieuwe ProAce City Verso biedt als ludospace plaats aan 7 inzittenden op 3 zetelrijen
  • Speciale Yaris Connect verleidt met betere veiligheidsfeatures en moderne connectiviteit
  • Toyota GR Supra neemt de honneurs waar op het Dream Cars-salon in Paleis 1
 Op de Brussels Motor Show bewijst Toyota eens temeer dat het van alle markten thuis is. Maar liefst 23 wagens worden er in alle maten en vormen getoond, met twee Belgische premières in de schijnwerpers: de nieuwe Toyota C-HR met louter hybridemotoren en de kersverse ProAce City Verso die tegelijkertijd als LCV Van te ontdekken valt in het Toyota Try & Buy Center te Vilvoorde.

Met maar liefst vijf grote introducties in 2019 - voor de RAV4, de Corolla, de Supra, de Camry en de Toyota C-HR - valt er heel wat te beleven op de stand van Toyota. Tel daar nog twee Belgische premières voor de ProAce City en de Yaris Connect bij en je begrijpt waarom Toyota zich met recht en reden een wereldspeler op het vlak van personenwagens en professionele voertuigen mag noemen. Interessante ontwikkelingen bij Gazoo Racing, de renstal van Toyota, maken het plaatje voor de 98ste editie van de Brussels Motor Show helemaal af.

Belgische premières voor de Toyota C-HR en ProAce City

Dankzij een doorgedreven update komt de nieuwe Toyota C-HR voortaan nog slimmer, dynamischer én verfijnder voor de dag. De R&D-afdeling heeft zomaar even 50 miljoen euro geïnvesteerd om de compacte crossover aan de top van zijn klasse te houden, met een opmerkelijke keuze tot gevolg: onder de motorkap zoemen er alleen nog zelfopladende benzinehybrides. De 1.8 Hybrid ontpopt zich als zuinigheidskampioen met een CO2-uitstoot van 109 g/km (WLTP), de 2.0 Hybrid als een pittiger alternatief dat de dynamische kwaliteiten van de nieuwe C-HR in de verf zet.

Bij de splinternieuwe ProAce City Verso draait het allemaal om ruimtegebruik. Als compactere variant van de grote ProAce kan de City-versie tot 7 personen in vervoering brengen op drie zetelrijen. Voor de commerciële Van-versie (LCV), die tijdens het salon te ontdekken valt in het Try & Buy Center te Vilvoorde, betekent dat een laadvolume van 3,3 tot 4,3 m3 - afhankelijk van de configuratie. Zowel de ProAce City als de Van staan ingeboekt om in 2021 een volelektrische variant te krijgen en Toyota Professional een fris elan te geven voor het nieuwe millennium.

Yaris Connect

De Aygo en de Yaris staan bij Toyota in voor de stedelijke mobiliteit. Eerstgenoemde werd in 2018 vernieuwd, de Yaris krijgt in de tweede helft van 2020 een opvolger. Maar niet vooraleer hij zich van zijn beste kant heeft getoond, zoals de speciale reeks Yaris Connect illustreert. Een uitrustingsniveau dat de kwaliteiten van de B-segmenter kundig in de verf zet met toevoegingen zoals aluminium velgen, Toyota Touch® TAS 500 multimediasysteem met 7" aanraakscherm en Smartphone Integration, manuele airconditioning, een achteruitrijcamera en vooral: Toyota Safety Sense met Pre-Collision System, Lane Departure Alert, Automatic High Beam & Road Sign Assist.

Camry als vaandeldrager

De volledig nieuwe Camry is de achtste generatie van een model dat sinds de start van de verkoop in 1982 ontelbare prijzen en onderscheidingen heeft gewonnen. Met zijn krachtige, zelfopladende benzinehybride vormt de Camry Hybrid een uniek aanbod in het D/E-segment voor sedans. De 2.5 Hybrid levert een systeemvermogen van 218 pk, heeft een CO2-uitstoot van 120 g/km (WLTP) en is goed voor een gecombineerd brandstofverbruik van slechts 5,3 l/100 km (WLTP).

Daarmee komt het aantal Toyota-hybrides in Europa op 8 te staan, waardoor de keuze van de klant almaar vaker naar de full hybrid-versie gaat.

GR Sport

Op iets meer dan een jaar won Toyota Gazoo Racing de Dakar, het WEC-kampioenschap, de 24 Uren van Le Mans, de merkentitel in het WRC en tot slot ook de rijderstitel. De knowhow die in de motorsport wordt opgedaan, filtert gestaag door naar de straatproducten van Gazoo Racing. Getuigen daarvan de Toyota GR Supra die op de Dream Cars-tentoonstelling schittert (Paleis 1) en de nieuwe GR Sport-versies van de Corolla en de Yaris. Dat duo krijgt specifieke sportvelgen (17 inch voor de Yaris, 18 inch voor de Corolla) en unieke stijlelementen vanbuiten, in combinatie met sportstoelen en een specifieke aankleding vanbinnen om nog meer tot de verbeelding van enthousiaste kopers te spreken.

Toyota ontvangt u graag op de Brussels Motor Show van 9 tot 19 januari aanstaande in Paleis 7 op de Heizel.

Stephan Lesuisse Press Events Manager, TOYOTA & LEXUS BELUX