TOYOTA OP HET AUTOSALON VAN FRANKFURT

Twee thema’s zullen de Toyota-stand domineren op het autosalon van Frankfurt (persdagen op 15 en 16 september, publieksdagen van 19 tot 27 september). Een daarvan is Toyota's opmerkelijke uitbreiding van zijn hybride gamma. Een tweede pijler is de verdere ontwikkeling en het toegankelijk maken van de actieve veiligheidstechnologie Toyota Safety Sense.

De absolute blikvanger op de Toyota-stand is de nieuwe Prius, die in Frankfurt in wereldpremière gaat. Daarnaast viert ook de nieuwe RAV4 Hybrid zijn Europese première in Frankfurt en maakt de tweede hybride crossover TOYOTA C-HR Concept er zijn werelddebuut.

Aangezien Toyota de ontwikkeling van zijn Toyota Safety Sense onverminderd verder zet, wordt ook de tweede generatie van het systeem voorgesteld in Frankfurt. Naast de bestaande functies[1] werden ook voetgangerherkenning en een adaptieve snelheidsregelaar toegevoegd.

De persconferentie van Toyota vindt plaats op dinsdag 15 september om 12.45 u. op de Toyota-stand in hall 8.

[1]  Pre-collision-systeem, rijstrookassistent, verkeersbordenherkenning en automatische grootlichten