TOYOTA OP HET AUTOSALON VAN GENEVE 2018

• Debuut van de nieuwe AYGO met een opgefrist koetswerk en nog meer rijplezier

• Europese première van de Concept-i Series en TOYOTA FINE-Comfort Ride Concept om het potentieel van elektrische aandrijvingen, autonoom rijden en artificiële intelligentie aan te tonen

• Debuut van de nieuwe AYGO met een opgefrist koetswerk en nog meer rijplezier

• Wereldpremière van een racewagenconcept dat vooruitblikt op de terugkeer van Toyota’s meest iconische sportwagen.

• Debuut van de nieuwe AYGO met een opgefrist koetswerk en nog meer rijplezier

De derde Auris-generatie, die in wereldpremière wordt voorgesteld op het 88e autosalon van Genève (6-18 maart 2018), kan schermen met een dynamischer koetswerkdesign en een gloednieuwe ‘full hybrid’-aandrijving met 2,0-litermotor, die Toyota’s ‘dual hybrid’-strategie inwijdt.

Een andere wereldpremière is de nieuwe AYGO, wiens unieke DNA en uitzonderlijke positionering in het uiterst competitieve A-segment nog verder werden versterkt. Hij onderscheidt zich niet alleen door een frissere en meer opvallende neus maar ook door zijn betere prestaties en rijeigenschappen, die zijn rijplezier nog versterken.

Onder het motto van een ‘Betere mobiliteit voor iedereen’ pakt Toyota uit met het design en de technologie die de constructeur zal inzetten om het potentieel van toekomstige elektrische wagens (BEV), brandstofcelwagens (FCEV), autonoom rijden en artificiële intelligente (AI) te maximaliseren.

De Concept-i Series, die volop inzet op autonome rijcapaciteiten en AI, is een familie van drie elektrische voertuigen, die stuk voor stuk werden ontworpen om te voldoen aan de behoeften van verschillende types van gebruikers in verschillende omstandigheden.

De TOYOTA FINE-Comfort Ride Concept bekijkt hoe FCEV-technologie verder kan worden ontwikkeld om een nieuwe, ruimere prestigeberline met een flexibele lay-out te creëren.

En last but not least zal Toyota ook een modern racewagenconcept onthullen ter bevestiging van zijn intentie om de meest iconische sportwagen van het merk terug naar de markt te brengen.

De persconferentie van Toyota vindt plaats op 6 maart om 9:45 uur op de Toyota-stand in hal 4.:

Stephan Lesuisse Toyota Belgium