TOYOTA OPENT ONLINE SERVICE OM NIEUWE GR YARIS IN VOORVERKOOP TE RESERVEREN

Het wachten op de komst van de nieuwe Toyota GR Yaris wordt verkort door de opening van een reserveringsservice voor sportwagenliefhebbers die tot de eerste eigenaren van de performance hatchback met rally-DNA willen behoren.

De voorverkoop begint op 5 maart om 10.00 uur CET. In bepaalde Europese markten kunnen klanten hun interesse kenbaar maken via een online platform, offline communicatiemethoden en contact met hun lokale Toyota-dealer. Wie zich inschrijft, krijgt de gelegenheid om met voorrang een auto te kopen. De eerste leveringen worden eind 2020 verwacht.

De website waar klanten zich per land kunnen inschrijven, is toegankelijk via deze link.

De GR Yaris, die TOYOTA GAZOO Racing samen met Tommi Mäkinen Racing heeft ontwikkeld, is het sportieve topmodel van de nieuwe Yaris-lijn. De auto wordt aangedreven door een 261 DIN-pk sterke 1.6-liter driecilinderturbomotor en accelereert naar verwachting in minder dan 5,5 seconden van 0 naar 100 km/h. De prestaties, lichte constructie, dynamische balans en nieuwe intelligente GR-FOUR-vierwielaandrijving van de straatauto vormen de basis voor de wedstrijdauto waarmee Toyota in de toekomst zal deelnemen aan het World Rally Championship.

Afhankelijk van de lokale strategie wordt de GR Yaris uitgebracht in één uitvoering met hoge specificaties, maar klanten kunnen kiezen uit twee optiepakketten – Circuit en Convenience – om hun auto gericht op hoge snelheden te laten rijden of de wegligging juist comfortabeler te maken. De details van de uitrustingsniveaus worden later bekendgemaakt.

Toyota heeft bevestigd dat de introductieprijs van de GR Yaris in Duitsland, de belangrijkste sportwagenmarkt, begint bij € 33.200. Afhankelijk van belastingen en andere lokale factoren kan deze prijs verschillen in andere Europese markten.

Informatie over en foto’s van het model zijn te vinden in de newsroom van Toyota Belgium via deze link.

Stephan LESUISSE Press Events Manager, TOYOTA BELGIUM