Toyota onthult raceauto op waterstof, de 'GR H2 Racing Concept'

Op Le Mans onthulde Toyota Motor Corporation-voorzitter Akio Toyoda voor het eerst het prototype met waterstofmotor, de 'GR H2 Racing Concept'.

Het prototype is ontwikkeld met het oog op toekomstige competitie en de onthulling ervan werd ingegeven door een recente aankondiging van de ACO, de organisator van de 24 uur van Le Mans, dat voertuigen met waterstofmotoren mogen deelnemen in de waterstofcategorie van de race – naast elektrische voertuigen met brandstofcellen.

Toyota racet sinds ronde 3 van seizoen 2021 in de Super Taikyu Series met een Corolla met waterstofmotor en racete in december 2022 met dezelfde auto in de IDEMITSU 1500 SUPER ENDURANCE 2022 op het Chang International Circuit in Thailand. Hierdoor heeft Toyota zijn technologieën aangescherpt in de veeleisende wereld van de autosport en, met gelijkgestemde partners binnen en buiten de auto-industrie, zijn inspanningen voor de productie, het transport en het gebruik van waterstof versneld richting de realisatie van een koolstofneutrale samenleving. Toyota wil deze inspanningen blijven leveren om steeds betere auto’s voor de autosport te maken en een koolstofneutrale samenleving te realiseren, en kijkt ernaar uit om de uitdaging van een nieuwe generatie races tijdens de 24 uur van Le Mans aan te nemen.

Hoofdkenmerken van de 'GR H2 Racing Concept'

Powertrain

Hydrogen engine + Hybrid system

 

Dimensions

Length (mm)

5,100mm

 

Width (mm)

2,050mm

De 'GR H2 Racing Concept' zal te zien zijn op Le Mans.

Ellen De Wilde

PR Manager Toyota & Lexus BeLux

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Toyota Belgium NV/SA