Nieuwe technologieën voor het Toyota Corolla-gamma in 2024

• Introductie van nieuwe Smart Digital Key, compatibel met zowel Apple- als Android-smartphones
  • Focus op het welzijn van bestuurder en passagier met nanoe-X™ luchtzuiveringstechnologie in een model van Toyota in Europa
  • Levendige en verfijnde nieuwe kleuropties
  • De nieuwe Toyota Corolla is te bestellen vanaf eind oktober

Toyota heeft zich in zijn programma van upgrades voor de Toyota Corolla gericht op nieuwe, geavanceerde technologieën, die nog meer gemak en raffinement toevoegen.

De nieuwe serie biedt het gemak van een digitale sleutel die werkt via de smartphone en introduceert het nanoe-X™ luchtkwaliteitssysteem. Er zijn ook nieuwe kleuropties beschikbaar, waaronder een trendy Super Green metallic.

De 2024 Toyota Corolla zal vanaf eind oktober te bestellen zijn.

Eenvoudige toegang met een Smart Digital Key

Corolla-eigenaars kunnen genieten van het gemak van een nieuwe Smart Digital Key. Hierdoor kan de auto worden benaderd en bestuurd via een smartphone als alternatief voor een fysieke sleutelhanger.

De Smart Digital Key is compatibel met Apple- en Android-telefoons en maakt het mogelijk om tot vijf individuele profielen op te slaan voor elk voertuig. Een geautoriseerde gebruiker hoeft alleen zijn telefoon bij zich te hebben om de deur te ontgrendelen en de auto te starten - het is niet nodig om een app te openen om toegang te krijgen.

Een jaarabonnement is inbegrepen in de prijs van de Corolla op de weg; de digitale sleutel is standaard vanaf rang Mid+ en beschikbaar als optie voor rang Mid.

Bescherming van de luchtkwaliteit met nanoe-X™

Het airconditioningsysteem van de nieuwe Corolla doet meer om het welzijn van iedereen aan boord te bevorderen met de introductie van de nanoe-X™ luchtzuiveringstechnologie.

Dit systeem, ontwikkeld door Panasonic en voor het eerst in Europa toegepast in een Toyota-model, voert triljoenen vernevelde waterdeeltjes van nanogrootte toe aan de ventilatieluchtstroom. Het gebruik van nanoe-X™ zorgt ook voor een goede vochtigheidsgraad in de cabine, wat een positief effect heeft op menselijke huid en haar.

Van deze voordelen kan worden geprofiteerd telkens wanneer de airconditioning wordt gebruikt, maar ze zijn vooral waardevol bij het rijden in stedelijke gebieden waar de luchtvervuiling het grootst is, of wanneer de auto regelmatig door verschillende bestuurders en passagiers wordt gebruikt. Het systeem is standaard op de nieuwe Corolla vanaf de Mid+-uitvoering.

Nieuwe kleuropties

In lijn met de laatste trends voegt Toyota een nieuwe Super Green metallic toe aan de lakopties voor de Corolla Hatchback en Touring Sports. Deze zeer verzadigde kleur is exclusief verkrijgbaar met een bi-tone afwerking, in combinatie met een contrasterend glanzend zwart dak en zwarte stijlen voor een verfijnde en toch sportieve look.

De Corolla GR SPORT-modellen hebben een nieuwe Liquid Black-afwerking voor exterieurdetails op de hoger uitgeruste versies, waardoor een geraffineerd, donker satijnchromen effect ontstaat voor de buitenspiegels, dorpelinzetstukken en onderste spoilerrand voor.

Facelift