TOYOTA SPRINT KOMENDE VIER JAAR SAMEN MET BELGIAN CYCLING

Souplesse verzekerd voor Belgian Cycling. Toyota is voor vier jaar hun official car partner en levert tot 2021 een deel van het wagenpark van de Koninklijke Belgische Wielrijdersbond. De wagens worden ingezet bij verplaatsingen van onze nationale ploeg - voor nationale en internationale wedstrijden en kampioenschappen - en bij de organisatie of het volgen van wielerwedstrijden.

De volledige vloot bestaat uit een mix met onder andere Toyota Verso, Toyota Auris, Toyota RAV4, Lexus RX, Lexus GS en Toyota PROACE Verso. Voldoende gevarieerd, om zo ook aan alle noden van de federatie te voldoen. Er werd bij de keuze van het wagenpark ook aandacht besteed aan milieuvriendelijkheid. “Belgian Cycling wil het beste voor zijn renners en medewerkers. Dan kiezen wij resoluut voor het beste uit ons aanbod: onze hybride voertuigen. Makkelijk in gebruik, beter voor de luchtkwaliteit en leefomgeving. Niet onbelangrijk te midden van sportevenementen waar atleten er alle baat bij hebben om zuivere lucht in te ademen. En dat geldt niet alleen voor hen, maar voor de totale organisatie,” zegt Timothy Manuel, Managing Director Toyota & Lexus Belux.

“We engageren ons bij Toyota graag voor projecten die goed doen. Sport is daar een van”, vervolgt Timothy Manuel. “Naast partnerships met het Olympisch en Paralympisch Comité, zijn we blij om ook Belgian Cycling te ondersteunen. Wielrennen en de Belgen, dat is een perfecte match. Ook Toyota heeft een sterke band met België. We stellen hier  2.750 mensen te werk, in ons Europese hoofdkantoor, R&D centrum en het Toyota Europe Parts Centre. Als official car partner van Belgian Cycling zitten we mee in het hart van de koers.”

De wagens worden niet enkel ingezet voor verplaatsingen en wedstrijden van het team. Toyota is ook officiële partner van het radioreportage-team dat verantwoordelijk is voor de verslaggeving van meer dan 120 wielerwedstrijden.

Tom Van Damme, voorzitter van de Koninklijke Belgische Wielrijdersbond, ziet in Toyota de ideale car partner: “In het wielrennen spelen wagens en motoren een belangrijke rol. Het is wellicht de enige sport – buiten autosport, vanzelfsprekend – waarin zij een actieve rol spelen in het wedstrijdgebeuren. Qua veiligheid en ecologisch leven stelt dit echter ook grote uitdagingen. Ik ben ervan overtuigd dat we in de toekomst moeten streven naar een zo groot mogelijk elektrisch platform qua wedstrijdvoertuigen. De vervuilende dieselwagens uit het personenwagenpark zijn nu reeds vervangen door hybride wagens. Het partnership met Toyota, een automerk dat één van de voortrekkers is op dat gebied, kan en moet hierbij een belangrijke rol spelen.”

Over Toyota
Toyota is één van de grootste autoconstructeurs ter wereld met merken als Toyota en Lexus. Toyota is van plan de CO2 uitstoot van de verkochte wagens tegen 2050 te verminderen met 90% ten opzichte van 2010. De huidige marktleider voor hybride wagens introduceerde in 1997 op grote schaal de Prius als eerste hybride wagen. Tegenwoordig biedt Toyota, van Yaris tot RAV4 over Auris en C-HR, een uitgebreid gamma aan van hybride wagens. 75% van alle hybride wagens die in België rondrijden zijn van Toyota of Lexus en meer dan 50% van de wagens die Toyota in België verkoopt, zijn hybride. Met een hybride wagen kan je tot 70% van de tijd elektrisch rijden. In 2015 bracht Toyota de Mirai op de markt die zich verplaatst op waterstof. In België stelt Toyota 2.750 mensen te werk.