TOYOTA START NIEUW PRODUCTOFFENSIEF VOOR LICHTE BEDRIJFSWAGEN, WAARONDER ELEKTRISCHE VERSIES

TOYOTA START NIEUW PRODUCTOFFENSIEF VOOR LICHTE BEDRIJFSWAGEN, WAARONDER ELEKTRISCHE VERSIES

  • Introductie van nieuwe PROACE CITY breidt Toyota’s aanbod van lichte bedrijfswagens uit naar segment van compacte bestelwagens
  • Introductie van batterij-aangedreven elektrische versies van PROACE en PROACE CITY vanaf 2020
  • Nieuwe merkstrategie genaamd ‘Toyota Professional’ om superieure klantenservice en ondersteuning voor lichte bedrijfswagens te bieden

Toyota heeft vandaag een ambitieus groeiplan bekendgemaakt voor zijn bedrijfsonderdeel lichte bedrijfswagens (LCV). Dit doel wordt ondersteund door een versterkt aanbod van LCV-modellen en een nieuw merk, Toyota Professional.

Uitgebreid productaanbod

Begin 2020 begint de verkoop van de Toyota PROACE CITY, die de middelzware PROACE-bestelwagen en de ‘onverwoestbare’ Hilux-pick-up aanvult in het LCV-aanbod van Toyota.  De PROACE CITY wordt een concurrerende en aantrekkelijke aanvulling in het segment van de compacte bestelwagens (CDV), waarmee Toyota’s productaanbod meer dan twee derde van de LCV-markt bestrijkt. De PROACE CITY is ontworpen met het oog op bruikbaarheid. Door zijn uitstekende laadcapaciteit en ladinglengte is dit een van de weinige modellen die twee Europallets kan vervoeren. Meer informatie over de nieuwe lijn vindt u hier (https://newsroom.toyota.eu/the-new-toyota-proace-city/).

Elektrische versies van PROACE en PROACE CITY

Groeiende zorgen over klimaatverandering en luchtkwaliteit leiden nu in veel Europese steden tot nieuwe voorschriften voor lage emissies. Vooral in stedelijk gebieden veranderen hierdoor de eisen en prioriteiten van LCV-klanten. In samenwerking met Groupe PSA brengt Toyota batterij-aangedreven versies van de PROACE en PROACE CITY uit. Deze worden in 2020 respectievelijk 2021 geïntroduceerd, waardoor Toyota aan de nieuwe behoeften van LCV-klanten kan voldoen.

Toyota Professional

Toyota’s nieuwe productoffensief biedt de juiste gelegenheid om een LCV-merkstrategie te lanceren: Dit initiatief zal de aandacht en inzet voor lichte bedrijfswagens in het netwerk van Toyota vergroten. Daarnaast voert Toyota een nieuwe LCV-netwerkstrategie uit om LCV-klanten een aparte ervaring te bieden. Dit houdt in dat een aantal bestaande businesscenters worden omgevormd tot LCV-centra met gespecialiseerd personeel.

De uitbreiding en elektrificatie van het LCV-productaanbod van Toyota Motor Europe wordt ondersteund door een nieuw merk, Toyota Professional. Dit benadrukt Toyota’s betrokkenheid bij zijn groeiende groep LCV-klanten, onder andere door een speciaal netwerk om de juiste klantervaring te bieden.” Matt Harrison, TME Executive Vice President

Contacteer ons
Over Toyota Belgium