Toyota stelt Sport Crossover Concept voor, een nieuwe BEV voor Europa

• Europese première van de Toyota Sport Crossover Concept, een voorbeeld van een nieuw batterij-elektrisch productiemodel
  • Nieuw stijlicoon voor de volledig elektrische serie, met maximaal comfort en royale ruimte in een gestroomlijnd fastback-silhouet
  • Introductie op de Europese markt verwacht in 2025

Toyota presenteerde zijn Sport Crossover Concept voor het eerst in Europa als voorbeeld van een nieuw batterij-elektrisch model dat in 2025 deel zal uitmaken van zijn geëlektrificeerde modellen. De conceptauto heeft een gestroomlijnd aerodynamisch silhouet en kenmerkende fastback-lijnen die hem tot een designicoon maken voor het BEV-aanbod van het bedrijf.

Het is een aantrekkelijk model voor klanten die voor het eerst een elektrische auto kopen en vormt een stijlvol alternatief voor SUV’s. ​ De auto biedt maximaal comfort in combinatie met het praktische gemak van vijf portieren, een grote bagageruimte en royale beenruimte achterin.

De Sport Crossover Concept werd voor het eerst gepresenteerd tijdens Auto Shanghai in april van dit jaar. Het model is ontwikkeld voor zowel de Chinese als de Europese markt door BYD Toyota EV Technology Co. Ltd. (BTET), een joint venture die in China is opgericht door Toyota en BYD.

Door middel van zijn multi-technologische aanpak beoogt Toyota een toekomst waarin CO2-neutraliteit wordt bereikt door de praktische introductie van een productportfolio met geavanceerde, alternatieve brandstoffen en emissieloze aandrijftechnologieën.

In Europa wil Toyota zes BEV-modellen tussen nu en 2026 op de markt brengen. Een gevarieerd portfolio van geëlektrificeerde producten zal Toyota Motor Europe helpen bij het bereiken van zijn doel om in 2035 uitsluitend ZEV’s aan te bieden en in 2040 volledig CO2-neutraal te zijn.