Toyota verbetert de bZ4X: sneller opladen, meer comfort en gemak

• Toyota versnelt het opladen van de batterij voor het volledig elektrische middelgrote SUV-model bZ4X
  • Focus op het verkorten van de DC-snellaadtijden in koude klimaten met aanpassingen aan het batterijverwarmingssysteem
  • Nieuwe warmtestraler zorgt voor snelle opwarming voor bestuurder en passagier voorin
  • Nieuw veiligheidssysteem voor aanrijdingen van achteren en digitale sleutel beschikbaar op duurdere uitvoeringen
  • Vernieuwde bZ4X wordt vanaf nu beschikbaar

Toyota introduceert een reeks verbeteringen aan het volledig elektrische middelgrote SUV-model bZ4X, gericht op meer gemak, functionaliteit en comfort.

Er zijn technische aanpassingen gedaan aan het batterijverwarmingssysteem om de oplaadtijd van de batterij in koude klimaten te verkorten met behulp van een gelijkstroomvoeding voor snelladen. Er is een nieuwe water-water-warmtewisselaar en een verwarmingsregelklep toegevoegd aan het verwarmingscircuit om de batterijtemperatuur te helpen verhogen.

Toyota verwacht dat deze veranderingen de DC-snellaadtijden met 10%-80% zullen verkorten, vooral bij koude temperaturen en onder het vriespunt.

Als het buiten koud is, kan het klimaat in het interieur snel worden opgewarmd met de nieuwe warmtestraler, die standaard wordt geleverd op de duurdere uitvoering van de bZ4X. Die is geïnstalleerd onder de stuurkolom en het instrumentenpaneel en zorgt voor snelle opwarming rond de onderbenen en voeten van de bestuurder en passagier voorin. Dat voelen ze direct vanaf het vertrek.

Het vernieuwingsprogramma introduceert ook een nieuwe functie die kop-staartaanrijdingen helpt voorkomen, bijvoorbeeld in een file op de snelweg. Dit systeem gebruikt de Blind Spot Monitor-radars om te detecteren wanneer er een risico is op een aanrijding met een voertuig dat van achteren nadert en activeert automatisch de alarmlichten achteraan om de andere bestuurder te waarschuwen.

De duurdere uitvoering van de bZ4X zal verkrijgbaar zijn met een nieuwe digitale sleutel. Die is compatibel met zowel Apple- als Android-systemen en stelt gebruikers in staat om het voertuig te openen en te starten door gewoon hun smartphone bij zich te hebben. ​ De sleutel kan worden gedeeld door maximaal vijf personen tegelijk. Dat maakt het eenvoudig om toegang te verlenen aan gezinsleden of collega's, of aan onderhoudstechnici en medewerkers van de hulpdiensten.

Het vernieuwde Toyota bZ4X-gamma is vanaf nu beschikbaar.

Prijslijst 297x210_Toyota_Pricelist_190923_bZ4X_BE_2.pdf - 743 KB
Facelift