Toyota verbetert veiligheid voor wielrenners tijdens Olympische en Paralympische Spelen in Parijs 2024

• Toyota introduceert stickers met de nationale vlag op alle wagens van wielerploegen zodat ze gemakkelijk te herkennen zijn tijdens de Olympische en Paralympische Spelen in Parijs 2024.
  • Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) speelde een cruciale rol in dit proces. Ze leverden 80 Corolla TS hybride voertuigen voor het wielrennen en houden toezicht op het nauwkeurig aanbrengen van de stickers.

Nu de spanning rond de Olympische en Paralympische Spelen in Parijs 2024 stijgt, onthult Toyota een innovatieve veiligheidsmaatregel die volledig in lijn ligt met hun DNA van continue verbetering. Toyota erkent dat het van cruciaal belang is om atleten te steunen tijdens de Olympische en Paralympische Spelen en hanteert een proactieve aanpak zodat ze zich op hun prestaties kunnen concentreren.

Tijdens Tokyo 2020 merkte Toyota dat sommige wielerploegen verschillende accessoires met nationale vlaggen gebruikten om hun ploegauto's herkenbaar te maken tijdens wedstrijden. Om dat in Parijs 2024 te verbeteren, stelde Toyota voor om op alle ploegauto's stickers met nationale vlaggen te plakken. Deze stickers, samen met extra markeringen op de voor- en achterkant van elke auto, verbeteren niet alleen de zichtbaarheid, maar bevorderen ook het gevoel van eenheid en identiteit tussen de ploegen.

"Als officiële mobiliteitspartner van de Spelen zullen we 80 Toyota Corolla TS hybride voertuigen leveren voor een vlot verloop van de wielerwedstrijden. Elk voertuig krijgt stickers op de zijspiegelkappen met het land op, en ook extra markeringen op de voor- en achterkant. Deze elementen verbeteren de zichtbaarheid van de auto's voor de atleten wanneer ze hun ploegauto nodig hebben en laten hun unieke identiteit en mentaliteit zien. We hopen dat onze inspanningen voor voortdurende verbetering zullen bijdragen tot het succes en de veiligheid van de atleten en de Spelen", aldus Cédric Borremans, hoofd van de Olympische en Paralympische afdeling van Toyota Motor Europe.

Aan de basis van dit initiatief ligt Toyota's streven naar voortdurende verbetering en ondersteuning van atleten. TMUK speelde een cruciale rol in dit proces. Ze leverden 80 Corolla TS hybride voertuigen voor het wielrennen en houden toezicht op het nauwkeurig aanbrengen van de stickers. Deze samenwerking onderstreept Toyota's streven naar kwaliteit en veiligheid en zorgt ervoor dat elk voertuig dat is uitgerust met verbeterde veiligheidsvoorzieningen voldoet aan de hoogste normen en tijdens wedstrijden gemakkelijk wordt herkend door de renners.

"Dit werk vereiste nauwkeurige vaardigheden en zorg om te garanderen dat de elementen perfect werden aangebracht en goed zichtbaar waren, zodat de atleten hun volgwagens kunnen herkennen tijdens de snelle wedstrijd. Kwaliteit staat centraal bij alles wat we bij TMUK doen en dit is opnieuw een schitterend voorbeeld van wat onze werknemers kunnen waarmaken", aldus Julie Meyssonnier, General Manager Special Vehicle Operations bij TMUK.

Toyota blijft atleten steunen en stelt hun veiligheid en welzijn voorop. Nu de spanning rond de Olympische en Paralympische Spelen in Parijs 2024 stijgt, ervaren atleten van dichtbij de voordelen van Toyota's innovatieve veiligheidsmaatregelen. Hiermee bevestigt het automerk opnieuw hun steun aan de atleten.

Beelden van de creaties van verschillende landen in Tokio, ter vergelijking (niet publiceren):