TOYOTA WORDT "PRESENTING PARTNER" VAN DE OLYMPISCHE FAKKELTOCHT VOOR TOKYO 2020

Toyota heeft aangekondigd dat het als partner van het organisatiecomité van de Olympische en Paralympische Spelen in 2020 in Tokyo de zogeheten "Presenting Partner" is van de fakkel aflossingstocht die traditiegetrouw voorafgaat aan de spelen.

• Intensieve samenwerking met organisatiecomité
  • Toyota enige officiële automotive partner Olympische en Paralympische Spelen
  • Toyota verzorgt alle mobiliteit van ‘Tokyo 2020’

Toyota wil als "Presenting Partner" het enthousiasme voor de Olympische en Paralympische Spelen verder aanwakkeren. Door met het organisatiecomité van ‘Tokyo 2020’ samen te werken, wil Toyota de lokale bevolking stimuleren zich in te zetten voor de spelen. Verder start Toyota samen met lokale ondernemers een campagne om fakkeldragers te werven. Als officiële mobiliteitspartner verzorgt Toyota bovendien de auto’s voor de fakkelloop, inclusief de auto die aan kop rijdt. Hierbij toont Toyota de nieuwste mobiliteitstechnologieën.

Hope Lights Our Way

Toyota’s huidige Executive Vice President Mitsuru Kawai was één van de fakkeldragers tijdens de Olympische Winterspelen van 1998 in Nagano. “De fakkel vertegenwoordigt de olympische spirit. Ik voelde de verantwoordelijkheid en de historie die de fakkel met zich meebrengt. Toyota streeft een samenleving na waarin iedereen zijn dromen kan najagen. Iedereen bij Toyota is dan ook enthousiast over onze deelname aan het organiseren van de fakkeltocht, die dit keer ‘Hope Lights Our Way’ heet.”

Auto’s en bussen op waterstof

Toyota is geen onbekende tijdens de spelen. Tijdens de eerdere spelen in Japan (in 1964 in Tokyo, in 1972 in Sapporo en in 1998 in Nagano) zette Toyota auto’s in. Drie jaar geleden werd Toyota de officiële mobiliteitspartner van het Internationaal Olympisch Comité (IOC) en het Internationaal Paralympisch Comité (IPC). In totaal zijn al meer dan 1.700 Toyota’s ingezet tijdens de Olympische Spelen. Tijdens de spelen in Tokyo laat Toyota zijn nieuwste technologieën zien, waaronder auto’s en bussen die op waterstof rijden en technologie die autonoom rijden mogelijk maakt.