TOYOTA YARIS 2017 BEHAALT 5 STERREN IN DE EURO NCAP

Toyota Yaris 2017 behaalt 5 sterren in de Euro NCAP-crashtests

• Actief veiligheidssysteem ‘Toyota Safety Sense’ standaard gemonteerd op alle Yaris-modellen
  • Het pakket omvat botswaarschuwing met autonome noodremhulp, automatische grootlichten, rijstrookwaarschuwing en verkeersbordendetectie*
  • Gordels met gordelspanners en krachtbegrenzers achterin

De Toyota Yaris 2017 die eerder dit jaar gelanceerd werd, heeft de maximumscore van 5 sterren behaald in de recentste 2017 Euro NCAP-testresultaten. Deze score toont duidelijk aan hoe zeer Toyota zich engageert op het vlak van autoveiligheid.

Toyota stelt veiligheid centraal in zijn engagement om alsmaar betere auto’s te bouwen en zorgt ervoor dat geavanceerde technologieën niet voorbehouden blijven voor hoogwaardige, rijkelijk uitgeruste modellen. Conform die filosofie wordt het Toyota Safety Sense-systeem standaard voorzien op alle Yaris 2017-versies.

Dat zorgt ervoor dat elke wagen in het gamma is uitgerust met systemen die ongevallen helpen voorkomen of de gevolgen ervan beperken als het toch tot een impact komt. Het pakket omvat een botswaarschuwing met autonome noodremhulp, automatische grootlichten, een rijstrookwaarschuwing en – vanaf de Comfort-versie – een verkeersbordendetectie.*

De Toyota Yaris 2017 krijgt ook extra uitrusting mee die ontworpen werd om de veiligheid van de passagiers te verhogen. Zo beschikken de achterste gordels over gordelspanners en krachtbegrenzers en werden de hoofdsteunen hertekend om de inzittenden beter te beschermen tegen whiplashverwondingen. Ook de vorm van de gordijnairbags werd herzien. Daarnaast werd ook de installatie van kinderzitjes vereenvoudigd met aanpassingen aan de Isofix-ankers en -labels.

“Bij Toyota zijn we ervan overtuigd dat we het best kunnen bijdragen tot meer verkeersveiligheid door functies te standaardiseren die de bestuurder helpen om een ongeval te vermijden of ten minste de gevolgen ervan beperken”, zegt Matt Harrison, Vice President Sales & Marketing bij Toyota. “Daarom is bijna elke Toyota die momenteel in Europa verkocht wordt, uitgerust met het Toyota Safety Sense-systeem.”

* RSA vanaf de Comfort-versie