NIEUWE NAAM LEIDT NIEUW TIJDPERK IN VOOR TOYOTA GAZOO RACING EUROPE (TGR-E)

Toyota Motor Corporation (Toyota) heeft aangekondigd dat het de naam van zijn Europese Research & Development-afdeling in Keulen, Duitsland wijzigt van Toyota Motorsport GmbH (TMG) naar Toyota GAZOO Racing Europe GmbH (TGR-E).

TMG is in 1979 in Keulen opgericht als Andersson Motorsport GmbH. Toen het in 1993 een volledige dochteronderneming van Toyota Motor Corporation werd, veranderde de naam in TMG.

Nauwere samenwerking
Naast de betrokkenheid van TMG bij autosportactiviteiten – die het sinds de oprichting uitvoert –, heeft het bedrijf in de afgelopen jaren zijn samenwerking met GAZOO Racing Company (GRC) uitgebreid door zijn jarenlange ervaring met autosport toe te passen op de ontwikkeling van de productieauto’s van Toyota GAZOO Racing (GR Supra, GR Yaris). De aangekondigde naamswijziging weerspiegelt deze nauwere samenwerking.

Middelpunt Toyota’s Europese autosportactiviteiten
In de toekomst blijft TGR-E fungeren als het middelpunt voor Toyota’s Europese autosportactiviteiten, waarbij het vanuit Keulen samenwerkt met GRC. Het bedrijf levert de motoren voor de Toyota’s die meedoen aan het FIA World Endurance Championship (WEC) en het FIA World Rally Championship (WRC) en assisteert bij de ontwikkeling van de nieuwe GR Supra GT4.

Steeds betere auto’s
TGR-E past verder de kennis en expertise die het met zijn autosportactiviteiten heeft opgebouwd toe in de productieauto’s van Toyota om op die manier steeds betere auto’s te kunnen bouwen (‘Making Ever-Better Cars’).

Absolute missie is winnen
Akio Toyoda, President Toyota Motor Corporation: “De absolute missie van onze deelname aan autosport is winnen. Daarom moet TGR Europe een team van professionals zijn dat winnende producten maakt. Om te kunnen blijven winnen, moeten we het principe van ‘Kaizen’, continue verbetering, toepassen en dingen alsmaar beter maken, ongeacht de omstandigheden. Ons team in Keulen gaat door met het ontwikkelen van ‘Ever-Better Cars’, om te winnen.”

Stephan LESUISSE Press Events Manager, TOYOTA BELGIUM