Zelfopladende hybrides voeren ook in 2023 de Belgische inschrijvingen aan

Toyota Yaris hybride populairste model in Wallonië, N°2 in heel België

• De recentste kwartaalcijfers van Febiac tonen een heropleving van de Belgische automarkt: in de eerste drie maanden van 2023 werden bijna 30% meer nieuwe auto’s ingeschreven
  • De zelfopladende hybride blijft een populaire keuze voor veel consumenten, dankzij de toegankelijkheid van deze aandrijving
  • Met de Toyota Yaris blijft hybridepionier Toyota zich in de top van de rankings begeven

De eerste kwartaalcijfers voor 2023 van automobielfederatie Febiac tonen aan dat de zelfopladende hybride voor veel Belgen de voorkeur wegdraagt als keuze voor een nieuwe wagen, dankzij de praktische voordelen van deze aandrijving. De Toyota Yaris staat met stip op één als favoriete Toyotamodel.

De Belgische automarkt veert na 3 jaar eindelijk weer op. Volgens Febiac is het aantal inschrijvingen van nieuwe voertuigen in het eerste kwartaal van 2023 met 27,5% gestegen. Ook voor Toyota zijn deze inschrijvingscijfers positief, en bevestigen ze nog maar eens dat zelfopladende hybridestoegankelijke oplossing zijn voor zowel de particulier als de bedrijfswagenklant die op zoek is naar een praktische, zuinige en betaalbare geëlektrificeerde wagen als overgang naar een 100% elektrisch model.

Het favoriete hybride model van de Belgen is momenteel de Toyota Yaris. Voor heel België staat deze B-segmenter op de 2de plek qua inschrijvingen, in Wallonië zelfs op een eerste plaats1. Het succes van dit model is toe te schrijven aan de toegankelijke aankoopprijs, laag verbruik (-25% vs. vergelijkbaar ICE-model), lagere CO2-uitstoot en fris design, in combinatie met Toyota’s gekende en praktische hybridetechnologie.

Toyota is er dan ook van overtuigd dat de zelfopladende hybrides, zowel voor particulieren als binnen het segment van de bedrijsvoertuigen, een onmisbare schakel zijn en zullen blijven in overgang naar een koolstofneutrale mobiliteit.

1 Top 5 inschrijving België & Wallonië, Q1 2023. Bron: Febiac

Wallonië